[Pardus-kullanicilari] Xp'den Pardus 2009'a geçişte :/D ye ulaşamama

selim ok selimok at gmail.com
11 Ağu 2009 Sal 23:04:19 EEST

2009/8/11 bahadir eryılmaz <eryilmazbahadir at gmail.com>

> 80gblik hard diski  C ve D olarak bölümlendirip C'ye xp kurdum D yede
> film,müzik,vs. yedeklemiştim. Sonra C'ye Pardus2009 kurdum.
>
> D'deki dosyalara hard diskte herhangi bir bölümlendirme yapmayıp 2.
> bir hd ye xp kurup  veya pardustan ulaşabilir miyim? Veya farklı bir
> yol var mı?

Herhangi bir bölümlendirme yapmasaniz dahi, XP kurulumu bittikten sonra
sabit diskin MBR denen bölümüne kendi önyükleyicisini yükleyecektir. Böylece
Pardus kurdugunuzda yüklenen grub oradan silinecektir.
Windows ticari politikasi geregi baska hic bir isletim sistemini tanimayip
acilis listesine dahil etmedigi icin de Pardus'u baslatmaniz mümkün
olmayacaktir.

Bu nedenle XP kurulumu yaptiktan sonra, grub önyükleyicisini MBR'a tekrar
kurmaniz gerekecek.  Bunun icin 2009 CD'sindeki kurtarma bölümünü
kullanabilirsiniz.

Bu arada siz su anda Pardus altinda o bölümü görememekten mi sikayetcisiniz,
yoksa yeniden XP kursam görebilir miyim diye mi soruyorsunuz tam olarak
anlayamadim.

Iyi calismalar,
Selim
--