[Pardus-kullanicilari] Ekran Görüntüsü Yakalayicisinin uzantisi

anil ozbek ozbekanil at gmail.com
11 Ağu 2009 Sal 00:52:09 EEST

JFIF ile igili detaylı bilgiye buradan [1] ulaşabilirsiniz. Blogger'da sorun
çıkarmıyor fakat henüz tüm siteler tarafından tanınmıyor / desteklenmiyor.
PNG veya diğer biçimlerde kaydedebilirsiniz dosyalarınızı.

JFIF ile JPG veya JPEG arasında yapısal farklar olup olmadığını bilmiyorum
ama JFIF uzantılarını elle JPG'ye çevirdiğimde sorun yaşamamıştım. Ayrıca
kendim için şöyle bir şey de yaptım, ne gibi sakıncaları olacağı hakkında
bir fikrim yok kendi sorumluluğunuzda deneyebilirsiniz:

"Pardus 2009 ile birlikte gelen KDE 4'de sanırım JPEG için sadece JFIF dosya
adı kalıbı oluşturulmuş ve bu da KSnapshot ve Kolourpaint gibi yazılımlarla
JPEG uzantılı dosya kaydedilmesini imkansız hale getiriyor. Şu an yalnızca
JFIF uzantısıyla kaydedilebiliyor dosyalar (bkz: ekran görüntüleri), elle
JPG olması için zorlandığında ise JPG uzantısını alıyor fakat yapı olarak
PNG oluyor.

Bunun bir tasarım tercihi olup olmadığından tam emin değilim ama şu an çoğu
site JFIF uzantısını tanımlayamıyor ve kullanımına izin vermiyor. Eğer siz
de JPG'ye kavuşmak istiyorsanız Sistem Ayarları> Gelişmiş> Dosya İlişkileri
bölümünden jpeg biçimi için *.jpeg ve *.jpg dosya adı kalıplarını
ekleyebilirsiniz."

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Jfif

Burada yazanlar otomatik imzadır, mânâ
çıkarmayınız.<http://maidis-imza.blogspot.com/2009/08/burada-yazanlar-otomatik-imzadr-mana.html>