[Pardus-kullanicilari] Açlış yöneticisinden son güncellenen satırı sildim

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
8 Ağu 2009 Cmt 11:50:33 EEST

On Sat, 08 Aug 2009 09:38:35 +0300
Münir BÜYÜKYAZICI <munir at buyukyazici.biz> wrote:

> Merhaba
> Pardus 2009'u güncelledikten sonra açılmadı.
> Açılış yöneticisinden bir önceki kernel'i seçip sistemin açıldığını
> görünce son kernel'i satırını sildim.
> Tekrar güncelleme yaptığımda önceki güncellemeler yerine ve sadece
> bir kaç güncelleme (NVidia güncellemesi) geldi.
> Şimdi sistemim normal açılmıyor. güvenli modda açabiliyorum
> (Açılışta siyah ekran geliyor. Ekran kartım NVidia 8500GT)
>
> Wikideki gurubunu kurtarmak işlemini yaparsam son kernel güncellemesi
> gruba tekrar gelir mi?

 Grub kurtarması açılıştaki menünün gelmediği durumlarda yapılması
gerken bir işlem, sizde menü geliyor, sildiğiniz menü girdisini
eklemeniz yeterli, bunun için grub kurtarma işlemi yapmayın.

 Eski girdiyi tekrar getirmek için öncelikle sisteminizi açmamız lazım.
Ekranın gelmesi için grub da (bilgisayar açılırken ilk Pardus ile
ilgili ekran) F4 tuşuna basarak grafik ekranı güvenli kipte açılmaya
ayarlayın.

 Sisteminiz açıldıktan sonra açılış yöneticisine girerek
mevcut kernel girdisinin ayarlarını bir kenara not edin (herhangi bir
metin düzenleyiciye kopyala yapıştır yapabilirsiniz). Açılış
yöneticisinde yeni bir girdi oluşturup (yeni ekle düğmesinden) bir
önceki not ettiğiniz ayarları ilgili yerlere ekleyin. Tek fark,

 2.6.30.1-123

 olan kısımları

 2.6.30.4-125

 olark değiştirin. Kaydedip bilgisayarınızı baştan başlattığınızda her
şey düzelmeli. Nvidia sürücüsüne geçmemiş olursanız yine grub da grafik
ekran ayarlarında tekrar tanı seçeneğini deneyebilir ya da açılı olan
sistemde görüntü yöneticisini kullanabilirsiniz.