[Pardus-kullanicilari] crea-netbook ve pardus-2009 | 1-ekran | 2.FN tuşlari.

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
6 Ağu 2009 Per 14:04:39 EEST

On Wednesday 05 August 2009 22:09:11 Server Acim wrote:
> [...]
>
> Şimdi, sizlere 2 sorum olacak. OI Haberini çevirirken (Vieatnam'dan Yeni
> Bir Netbook :
> http://www.ozgurlukicin.com/haber/vietnamdan-yeni-bir-netbook/ ) haberin
> orjinal web sayfasına baktığımda verilen ekran görüntüleri ile, benim
> kurduğum Pardus 2009 ekran görüntülerini kıyasladığımda, sanki Crea
> Netbook'umdaki ekranın şu anda olduğundan biraz daha küçük olması gerektiği
> gibi bir düşünceye kapıldım.
>
> Bana sabırla yardımcı olan diğer Pardus geliştirici kardeşim Fatih
> AŞICI'nın dikkatine sunuyorum. Bu durumu bir "hata raporu" olarak girmeli

Burada kişisel bir tercih söz konusu aslında. Yazı tipi boyutları ekranın
fiziksel boyutları dikkate alınarak hesaplanıyor. Buradaki amaç ekran boyutu
ne olursa olsun değişik ekranlar yan yana konulduğunda fiziksel olarak aynı
boyutta yazı tipleri elde etmek. Netbook'larda haliyle ekran küçük; fakat
çözünürlük görece büyük olduğu için yazı tipleri büyük gösteriliyor. Bu sayede
10 pt yazı tipi 11" monitörde de 22" monitörde de aynı boyutta görünüyor. Bu
bir hata değil.

Eğer bu durumdan memnun değil ve farklı bir DPI kullanmak istiyorsanız KDE'nin
yazı tipi ayarlarından DPI değerini 96 ya da 120 olarak değiştirebilirsiniz.

> Aynı Crea - Netbook'un Windows ekran görüntüsü ise aşağıda. Kıyaslama
> yapabilmek için.

Windows bu tür hesaplar yapmıyor. Sabit 96 DPI değerini kullanıyor. Bazı
laptop üreticileri sürücüde bu değeri 120 DPI olarak değiştirebiliyor. Dediğim
gibi burada kişisel bir tercih söz konusu. Bazı insanlar Windows'taki yazı
tiplerini o küçük ekranda okumakta sıkıntı yaşayabilirler.

> *SORU/SORUN 2:*
>
> Pardus 2009 kurduktan sonra ve en son güncellemeleri yaptıktan sonra, tuş
> takımında, klavyede yer alan FN tuşları ile ilintili tuşlar, varsayılan
> olarak çalışıyor.

Güncellemeler bunu etkileyecek bir değişiklik içermiyor. Muhtemelen NumLock
tuşu etkin durumda. Çoğu klavyede bu Fn işlevlerinden biriyle açılıp
kapatılabiliyor.