[Pardus-kullanicilari] crea-netbook ve pardus-2009 | 1-ekran | 2.FN tuşlari.

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
6 Ağu 2009 Per 12:24:00 EEST

05 Ağustos 2009 22:09 tarihinde Server Acim <serveracim at gmail.com> yazdı:

> Merhaba,

> *SORU/SORUN 1:*
>
> Şimdi, sizlere 2 sorum olacak. OI Haberini çevirirken (Vieatnam'dan Yeni
> Bir Netbook :
> http://www.ozgurlukicin.com/haber/vietnamdan-yeni-bir-netbook/ ) haberin
> orjinal web sayfasına baktığımda verilen ekran görüntüleri ile, benim
> kurduğum Pardus 2009 ekran görüntülerini kıyasladığımda, sanki Crea
> Netbook'umdaki ekranın şu anda olduğundan biraz daha küçük olması gerektiği
> gibi bir düşünceye kapıldım.
>
> Bana sabırla yardımcı olan diğer Pardus geliştirici kardeşim Fatih
> [...]

hocam ben de Pardus'un varsayılan olarak gelen yazı boyutları, panel
yüksekliği gibi ayarlarını kullandığımda aynı hislere
kapılıyorum. kocaman kocaman yazılar bana amatör bir masaüstü izlenimi
veriyor. ilk yaptığım iş panelin yüksekliğini daraltmak
oluyor. üst kısma ikinci bir panel ekleyerek program başlatıcıları, sistem
çekmecesi, saat gibi ögeleri oraya alıyorum.
böylece görev yöneticisi daha geniş bir alanda daha rahat kullanıyorum.

ardından sistem ayarları>görünüm>yazı tipleri kısmından yazı tiplerinin
boyutlarını 1 veya 2 punto küçültüyorum.
aynı kısımda "yumuşatma kullan" seçeneğini de etkinleştirdikten sonra
yapılandır kısmından tercihime göre bir
ayar seçiyorum.

siz de bu şekilde ayarladıktan sonra istediğiniz görünüme ulaşabilirsiniz
kanaatindeyim...