[Pardus-kullanicilari] Disk ışığının sık sık yanması

selim ok selimok at gmail.com
5 Ağu 2009 Çar 15:37:34 EEST

2009/8/5 Necmettin Begiter <necmettin.begiter at gmail.com>

> Bu arada, merak ettim, Google'a ne sordunuz da buldunuz bunu?

linux disk access monitor file gibi anahtar kelimelerin cesitli
kombinasyonlariydi yanlis hatirlamiyorsam. Gecenin bir vakti baktigim icin
simdi pek hatirlamiyorum. :)

Ancak zaten neyin sebep oldugunu google'dan bulamadim. Google'da ayni sorunu
yasayanlarin neler denediklerini buldum. En azindan neleri denememem
gerektigi hakkinda fikrim oldu isim kolaylasti. Mesela birileri demiski X'i
baslatmiyorum buna ragmen disk isigi yaniyor. Demek ki bu bir servis
olmaliydi. Butun acik servisleri denedim, hal'dan hic suphelenmedigim icin
en sona kaldi, umutsuz bir sekilde denerken bunun sebep oldugunu anladim.
Sonrasinda ps aux ciktisina bakip supheli sürecleri kontrol ettim.
Yine bu polling özelliginin nasil kapatilacagini google'dan ögrendim.

Bu arada pdflush denilen kernel servisinin bellekte bulunan degismis
sayfalari diske yazmakla görevli oldugunu, laptop modu bulundugunu filan da
ögrendim. Böyle sorunlar cikmasi güzel oluyor. Ne ögrendiysem karsilastigim
sorunlardan ögrendim :)  Yasasin yazilim böcekleri :) (maalesef gerceklerini
pek haz etmem)

Iyi calismalar,
Selim

--