[Pardus-kullanicilari] Turkcell 3G Vınn Modem

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
1 Ağu 2009 Cmt 01:06:47 EEST

Akın Ömeroğlu wrote:
> Merhabalar,
>
> Son bir kaç saatlik cebelleşmeden sonra yukarıda adı geçen modemi Pardus ile
> çalıştırmak yolunda son noktaya geliyorum. Eğer benden başka listede bu
> modemi kullanan varsa benimle irtibata geçerse çok sevinirim.
>
> Modemimizin lsusb çıktısı şu:
>
> Bus 002 Device 005: ID 12d1:1003 Huawei Technologies Co., Ltd. E220 HSDPA
> Modem / E270 HSDPA/HSUPA Modem

Bildiklerimi özetleyeyim:

Bu cihazlarin *genelde* iki arayüzü var: modem ve scsi storage. ikincisini kendi sürücülerini yükletmek için kullanıyorlar, buna zero-cd de deniyor. Bu tabi windows için geçerli bir basitleştirme mekanizması.

Linux altında öncelikle gereken bu aletleri modem moduna geçirmek. Bunu udev-extras paketinden çıkan bir modeswitch aracı, alet takıldığında yapıyor olmalı eğer yanında getirdiği udev kurallarında bu aletin adı geçiyorsa veya bu alet hakikaten buna ihtiyaç duyuyorsa.

Bundan sonrası tamamen yapılandırma hikayesi, yani bizim network-manager'ın mevcut eksiği..