[Pardus-kullanicilari] Açılmama sorunu

CoskunAKTAS at iaosb.com.tr CoskunAKTAS at iaosb.com.tr
29 Nis 2009 Çar 08:30:27 EEST

Fatih Bey maalesef yine açılmadı. siyah ekranda kaldı.

xorg=driver:fbdev komutunu kernel parametrelerini hiç silmeden arada bir
boşluk bırakarak yazdım ve yine hiçbir değişiklik yapmadan enter tuşuna
bastım.

Çalışan KDE4 cd ile bilgisayarı açtım. sonra ilgili nvidia-drivers
paketini kurmak istedim ama başaramadım. Başka türlü çözmek mümkün mü?

Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>
Sent by: pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr
27.04.2009 19:33
Please respond to
pardus-kullanicilari at pardus.org.tr

pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
cc

Subject
Re: [Pardus-kullanicilari] Açılmama sorunu

Pazartesi 27 Nisan 2009 günü (saat 08:51:05) CoskunAKTAS at iaosb.com.tr
şunları
yazmıştı:
> Merhaba arkadaşlar
>
> Daha önce pardusu zorla kurduğum makinada hard disk değişikliği
> gerçekleşti. Bu nedenle tekrar kurdum. Fakat grafik ekran açılmıyor
siyah
> ekranda kalıyorum. Sorun büyük ihtimal nvidia ekran kartı. Aynı makinaya
> ubuntuyuda kurdum. Daha sonra nvidia ekran kartına ait nvidia-drivers
> paketini ubuntudan pardusa ulaşarak var/cache/pisi/packages olan bölüme
> kopyaladım. Bilgisayarı tekrar başlattım. Siyah ekrandan root olarak
> paketi kurmaya çalıştım fakat başaramadım.

> [...]

vesa ile de sorun yaşıyorsanız açılışta kernel parametrelerine
xorg=driver:fbdev eklemeyi deneyin. Daha sonra görüntü yöneticisini
kullanarak
nvidia sürücüsüne geçmeyi denersiniz.