[Pardus-kullanicilari] Makina açýlýrken çalýþmasý gereken komut?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
29 Nis 2009 Çar 00:34:37 EEST

2009/4/28 Mucibirahman Ä°LBUÄžA <mucip.ilbuga at gmail.com>

>  Selamlar,
> Haklısınız. Az önce tekrar kontrol ettim. Mount etmemiş! Bir de Autostart'ı
> deneyelim ancak bağlama esnasında şifre girildiği için bu şifrenin
> kullanıcılar tarafından görülmesi çok doğru olmayacaktır... Kullanıcıdan
> bağımsız bir yöntem yok mudur? Makina açıldığında ve tüm servisler
> çalıştıktan sonra çalışan bir yer mesela???

Merhaba, xfce icin .config/autostart altina koyulabilir.

Ancak daha iyisi var, /etc/fstab dosyasi ne gune duruyor. Ben su sekilde
kullaniyorum:

//enterprise.lan/D   /enterprise      cifs
defaults,auto,uid=1000,gid=100,credentials=/root/smbpasswd 0 0

/root altina icinde her satirda kullanici_adi ve sifre olan bir dosya
yaratin. chmod 600 ile sadece root okuyabilir hale getirin. tamamdir.
(oncesinde komut satirindan test edin tabii).

Emre