[Pardus-kullanicilari] Uzak masaüstünde yazıcı yönlendirme

Ahmet Kamaci ahmet.kamaci at neziroglu.com.tr
28 Nis 2009 Sal 09:39:38 EEST

Sanirim uzak masaustu hakkinda herseyi yazdim fakat aklima son anda gelen bir cozumude size paylasmak istedim bizimde zaman zaman yasadigimiz windowstan pardus makineye yazi gonderdigimizde sambanin cevap vermemsinden kaynaklanan problemi cozmek icin ozellikle pardus 2008 le birlikte guclu bir cups onceki surumlere gore buglardan arindirilmis olarak karsimizda once firefox u aciyoruz:

http://localhost:631 yazarak cups in administrator yazan bolumune giriyoruz

Show printers shared by other systems
Share published printers connected to this system
Allow printing from the Internet

bu basliklarin soltarafinda bulunan kutulara check isaretini koyuyoruz change setting le onayladiktan sonra windows    makinemizden browser ne kullaniyorsak http://192.168.2.18:631 (not:192.168.2.18 yazicinin bagli oldugu makineye ornek verilmistir kendi ipnizi girin) eger cups sistemini goruyorsak sorun yok yazici ekleden ag uzerinden yazici ekle bolumune girip yazicinizi kurun eger 404 not found hatasi aliyorsaniz admininstrator sekmesindeki edit configration file a basarak
DocumentRoot /usr/share/cups/doc olan bolumu degistirin

DocumentRoot /usr/share/cups/html

artik windows makinenize kuruluma hazir yazicinizi kurarak yazdirmaya baslayabilirsiniz.

bununla ilgili resimli anlatimi
http://parduskullan.blogspot.com/ a da ekleyecegim ilgili yaziyi burdanda takip edebilirsiniz kolay gelsin

Selamlar, Pardus 2008 kurdum, Samsung ML 1610 yazıcıyı otomatik olarak
tanıdı ve kendi bilgisayarımda yazdırabiliyorum. Fakat 2003 server yüklü
makineye RDP ile bağlandığımda yazıcım varsayılan olarak gelmiyor ayrıca
network ortamında kendimi göremiyorum.

Yapmak istediklerim.

a-Pardus kurulu olan makine RDP ile uzak masaüstünden yazdırdığı dökümanı,
kendinden çıktı alabilmesi.

b-Pardus kurulu iki makinenin birbirinden çıktı alabilmesi.

c-Windows kurulu olan makinenin Pardus'tan çıktı alabilmesi.

d-Pardus kurulu olan makinenin Windows'tan çıktı alabilmesi.

e- Network ortamında görünebilmek.

Eğer bunları yapabilirsem, bye bye Windows diyeceğim.