[Pardus-kullanicilari] Merhaba: İnternet indirdiğim bir programı masaüstüne download ettim_ Nasıl kuracağım ?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
25 Nis 2009 Cmt 20:58:09 EEST

2009/4/25 Cihan YILMAZCAN <cihanyilmazcan at gmail.com>

> Merhaba: 2 sorum var ?
> 1...İnternet indirdiğim bir programı masaüstüne download ettim_ Nasıl
> kuracağım ?
> 2.. Mikro Muhasebe Programını Pardusta çalıştıra biliyormuyuz? Windows
> üzerinde Mikro için önce SQL kuruluyor vw saha sonra Mikro kuruluyor. Pardus
> ta da aynı sıraylamı yapmak gerekir, yoksa SQL e gerek yokmu ..

Merhaba,

Oncelikle www.ozgurlukicin.com ve www.pardus-wiki.org sitelerini ziyaret
etmenizi oneriyorum. Pardus'ta programlar -genel olarak- internetten
indirilmez, program deposunda bulunurlar ve Pisi programimiz yardimi ile
menulerden secerek veya komut satirindan komut girerek kurulurlar. Kurulum
tam otomatiktir. Paketi (ilgili yazilimi) secip kur demekten baska bir sey
yapmazsiniz.

Eger program depoda yoksa, ya http://bugs.pardus.org.tr adresine girip yeni
paket istegi yapar ve sabirla beklersiniz,. ya da kaynak kodundan derleyerek
kurmaya calisabilirsiniz. 1. metodu oneriyorum.

Eger indirdiginiz program Windows programi ise, oncelikle linux surumu var
mi diye bakilabilir, varsa Pardus depolarinda var mi diye pisi'ye
bakabilirsiniz. Eger yoksa, belki muadili acik kaynak kodlu bir yazilim
olabilir, bu listeye sorarsaniz yardimci olmaya calisiriz.  Eger bunlarin
hicbiri olmazsa, o zaman "wine" isimli programi ve "playonlinux" isimli
programlari pisi'den kurup,  wine'in sundugu "windows katmani emulasyonu"
yardimi ile, biraz da sansimiz varsa kurabiliriz.

Ornek vermek gerekirse sanirim Office 2007 sorunlu, Office 2003 ise %90
calisabiliyor.

Gelelim sizin sorununuza,
1) Program nedir? Windows programi midir?
2) Mikro Muhasebe Programi windows programi midir? Linux surumu var midir?
Muhasebe icin Tekir isimli acik kaynak kodlu bir yazilimi ozgurce
kullanabiliyoruz diye biliyorum. Daha bilgili arkadaslar ayri bir konu
basligi acarsaniz yanit verebilirler.

--
Emre