[Pardus-kullanicilari] usb veri aktarým hýzý yavaþ

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Nis 2009 Cum 00:05:01 EEST

2009/4/23 Adem TUÄž <ademtug at gmail.com>

> Kingston data traveler 2.0 marka usb flash diskimle veri aktarıma max 30 mb
> oluyor.
> Birde fuji finepix s5800 marka fotograf makinamla yaptıgım aktarımlar ise
> 800 kb kadar düşük bir seviyede veri aktarımı gerçekleştiriyor.usb veri
> aktarım hızını artırmak için ne gibi işlemler yapabilirim.Bunun için bi tür
> veri aktarma hızını kısıtlama ayarı vs varmı...?

30 Mbyte/Saniye ise gayet iyi bir hiz. Hatta fazla iyi :)

Fotograf makinenin teknik dokumanlarina baktim, USB 2.0 "Full Speed" denmis
USB portu icin. USB 2.0 Full Speed, bir pazarlama kandirmacasi olup sadece
12 Mbps hizindadir, bu da asagi yukari, 12000/8 = 1,5 mbyte/saniye eder.
Cesitli protokol ek yuklerini, fotograf makinenizin islemcisini vs.
kattiginizda 800 Kbyte/saniye normal bir deger.

Benzer sekilde USB 2.0 "Hi Speed" ise 480 Mbps = 60 Mbyte/saniye olmasina
ragmen 30 Mbyte/saniye goruyorsunuz.

Fotograf makinenizin icindeki bellek kartini USB 2.0 Hi Speed destekleyen
bir kart okuyucuya takip okutabilirsiniz. Kartinizin hizi da onemli tabii.
Eski model yavas bellek kartlarindansa o da hiz acisindan bir sorun
cikartacaktir. (bunlarda 1x=150 Kbyte/saniye idi sanirim, kartiniz 10x ise
ornegin, ancak 1,5 Mbyte/saniye okuyabilirsiniz, o da kart iyi durumda ise)

Konunun Pardus'la bir ilgisi yok ama yanitlamis bulunduk :)

--
Emre