[Pardus-kullanicilari] Firefox'tan çıktı alamıyorum

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
21 Nis 2009 Sal 09:20:15 EEST

2009/4/21 Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca>:
> Aydın bey, teşekkürler.
>
> Ben, Seçeneklerden karakteri 'dejavu sans'dan Arial'a çevirdim.
>
> Şimdi Firefox'tan çıktı alabiliyorum.
>
> Yeniden teşekkürler.
>
> Herhalde uzman ya da geliştiriciler bir açıklamada bulunurlar.
>
> Esenlikle...
>
> Ömer Özen

Merhaba,

Yüzde 100 emin olmamakla birlikte, sanırım bu problemi lazer yazıcı
kullananlar yaşıyordur.

Problemin kaynağı da (tahminimca) şu: Bildiğim çoğu lazer yazıcı PCL5e
ve PCL6 gibi, bilgisayardan gelen yazdırılacak dosyayı ikili kod
yerine özel olarak yapılandırılmış bir düz metin halinde alırlar.
PostScript, PDF, LaTeX gibi teknolojilerle aynı mantıktadır yani.
Yazıcıların büyük bir kısmında da fontlar yazıcının kendi hafızasında
bulunduğu için o fontlar yazıcıya font olarak ya da görüntü olarak
gönderilmez. Elbette burada "fontlar" dediğim, Times New Roman, Arial,
Tahoma, Verdana gibi XP'de bulunan fontlar. DejaVu Sans ile
yaşadığınız bu sıkıntıyı çok büyük ihtimalle Candara ve Calibri gibi
fontlarla da yaşarsınız, çünkü Vista'da bulunan bu fontlar da XP'de
bulunmuyor.

Yani, taşınabilirlik ve sıkıntısız bir kullanım için Tahoma'dan şaşmamak lazım.

İyi çalışmalar,
Necmettin