[Pardus-kullanicilari] [Gelistirici] Ahenk 2.0 Planları

selim ok selimok at gmail.com
19 Nis 2009 Paz 16:13:22 EEST

2009/4/19 selim ok <selimok at gmail.com>

> Bilgisayarin sifresi diye bir seyi ben de duymadim. Kullanici parolalari
> merkezi sunucunun veritabaninda sifrelenmis olarak tutuluyor ve herhangi bir
> yerden bir yere ne acik ne de sifrelenmis olarak parola iletilmiyor.

Duymadim dedim ama biraz arastirinca buldum. Kullanicilar icin yukarida
bahsettigimiz durum gecerli, yani gelen ticketi parola girip aciyorlar ve
kendilerini tanitiyorlar fakat kerberos ile calisacak servis ve sunucular
icin de ayni durum gecerliymis, yani bunlarinda bir sekilde gelen sifreli
ticketi acmalari gerekiyormus. Bu nedenle girecekleri parola sifrelenmis bir
sekilde bir keytab dosyasinda saklaniyormus. Okuma hakki sadece bu servisi
calistiran kullanicida olsun ve KDC'de olusturulan bu keytab dosyasi
sunucuya aktarilirken cok dikkatli olunsun vs. deniyor.

Sonucta geldigimiz noktaya bakinca bunun sertifika dagitimindan farki
kalmiyor Gürer'in dedigi gibi.

Iyi calismalar,
Selim

--