[Pardus-kullanicilari] Merhaba ben yeni başlayanlardanım. CD doğrulama hatasını geçemiyorum.

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
18 Nis 2009 Cmt 14:11:24 EEST

2009/4/18 Cihan YILMAZCAN <cihanyilmazcan at gmail.com>

> 2 farklı yerden ve farklı bilgisayralardan indirdiğim pardus kurulum iso
> dosyasını 8x de yazdırdığım halde (kalıba yadır seçeneği NERO 7 ile) hiçbir
> şekilde cd doğrulamasından geçemedim %43 de takılıyor. 6 cd ye yazdırdım
> altısıda yüzdeyüz geçmedi. başka bir hatamı yapıyorum.

Indirdiginiz .iso dosyasina, sha1sum degerine bakin, belki inerken bir sorun
olusuyordur. sha1sum'a windows'dan bakmak icin

ftp://ftp.gnupg.org/gcrypt/binary/sha1sum.exe

programcigini kullanabilirsiniz, windowsun komut satirinda calisir,
parametre olarak imaji gostereceksiniz.

Kontrol edeceginiz sha1sum dosyasi ise imaji indirdigini pardus sitesinde,
ornegin:

http://ftp.pardus.org.tr/pub/pardus/kurulan/2008.2/Pardus-2008.2-Canis-aureus.iso.sha1sum

058153ff6630e76bd090df6a0cb90bce8a60d080  Pardus-2008.2-Canis-aureus.iso

Eger sha1sum.exe programindan buldugunuz sha1sum ile yukardaki sha1sum
degeri ortusuyorsa, o zaman CD yazma isinde bir dert oluyor olabilir. 4x
yazmayi deneyin.

--
Emre