[Pardus-kullanicilari] xorg.conf dosyasýnýn öntanýmlý ayarlarý.

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Nis 2009 Cum 12:07:13 EEST

2009/4/17 Özgür GÖKALP <ozgurgokalp at gmail.com>

> Derdim şu: Çoğunlukla kullandığım sistemimin ekran kartı intel x3100. Bu
> ekran kartıyla compiz kullanırken Firefoxtaki yavaşlama sorununu gidermek
> için xorg.conf dosyasını şu şekilde değiştiriyorum:
>
> Section "Device"
> Identifier "VideoCard"
> Driver "intel"
> VendorName "Intel Corporation"
> BoardName "Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller"
> [...]
 Kalın olan iki satırı ekleyince compiz açıkken makinanın performansı çok
> iyi oluyor. Sistemimi örneğin ati ekran kartlı bir sistemle açıp tekrar
> intel ekran kartlı sisteme geçtiğimde bu eklediğim bu satırlar kayboluyor.
> Ä°lgili deÄŸiÅŸiklikleri tekrar yaparak sistemi en baÅŸtan baÅŸlatmam gerekiyor.

Belki bu xorg.conf 'u /etc/X11 altinda yedekleseniz sonra tekrar kopyalayip
bir CTRL+ALT+BACKSPACE yapsaniz olabilir. biraz ugrastirici ama tum bu bir
script haline getirilebilir.

------intelsistem-----
cp /etc/X11/xorg.conf.intel   /etc/X11/xorg.conf
service kdebase stop
service kdebase start
---------------------------

 Sanırım xorg.conf dosyası intel ekran kartını görünce üntanımlı olarak
> ilgili yerleri bu şekilde düzenliyor.
>
> 1) Bu öntanımlı ayarları benim istediğim gibi değiştirmenin yolu var mıdır?

Bu xorg.conf 'u sanirim zorg ismili program uretiyor. Bunun koduna bakip,
ilgili yeri degistirip tekrar pisi'leyip kullanabilirsiniz belki.

> 2) Bu dosya acaba niye öntanımlı bu satırlarla gelmiyor? Gelse sistemde
> sıkıntı mı olurdu?

Muhtemelen oyledir. Belki bir hata raporu girebilirsiniz zorg icin.
--
Emre