[Pardus-kullanicilari] xorg.conf dosyasýnýn öntanýmlý ayarlarý.

Özgür GÖKALP ozgurgokalp at gmail.com
17 Nis 2009 Cum 10:38:26 EEST

Merhaba. Sistemimi usb harici disk üzerinde kullanıyorum. Sürekli de farklı makinalarda açıyorum sistemimi.

Derdim şu: Çoğunlukla kullandığım sistemimin ekran kartı intel x3100. Bu ekran kartıyla compiz kullanırken Firefoxtaki yavaşlama sorununu gidermek için xorg.conf dosyasını şu şekilde değiştiriyorum:

Section "Device"
    Identifier  "VideoCard"
    Driver  "intel"
    VendorName  "Intel Corporation"
    BoardName   "Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller"
    BusId   "PCI:0:2:0"
    Option  "Monitor-LVDS" "Monitor[LVDS]"
    Option "AccelMethod" "XAA"
    Option "XAANoOffscreenPixmaps" "true"
EndSection

Kalın olan iki satırı ekleyince compiz açıkken makinanın performansı çok iyi oluyor. Sistemimi örneğin ati ekran kartlı bir sistemle açıp tekrar intel ekran kartlı sisteme geçtiğimde bu eklediğim bu satırlar kayboluyor. İlgili değişiklikleri tekrar yaparak sistemi en baştan başlatmam gerekiyor.

Sanırım xorg.conf dosyası intel ekran kartını görünce üntanımlı olarak ilgili yerleri bu şekilde düzenliyor.

1) Bu öntanımlı ayarları benim istediğim gibi değiştirmenin yolu var mıdır?
2) Bu dosya acaba niye öntanımlı bu satırlarla gelmiyor? Gelse sistemde sıkıntı mı olurdu?
3) Bu bir hata mı acaba? Eğer öyleyse bir hata kaydı açayım hemen.

İlgilenenlere teşekkür ederim...