[Pardus-kullanicilari] Ağ sorunu (Otomatik ip aldığı halde web sayfaları açılmıyor)

S.David Nassi benjaminc79 at gmail.com
13 Nis 2009 Pzt 18:17:55 EEST

Hadi SOFUOGLU wrote:
> Sayın AKTAŞ;
> Firefox'ta vekil sunucu kullanmıyorum.
> Problem Sadece firefox'ta ortaya çıkmıyor... hiçbir şekilde internete
> bağlanamıyorum. İnternete bağlanması gereken bütün programlarda da aynı
> problem var... Ağ programcığına baktığımda ip adresini görüyorum...
> Hatta Knemo adındaki ağ trafiğini izlemeye yarayan programı
> çalıştırdığımda ip numaramı, gelen ve giden paketleri görebiliyorum...
> fakat genel itibariyle firefox, kopete, thunderbird... gibi programlarda
> bağlantı başarısız..
>
> İlginize teşekkür ederim...

dediginiz gibi firefox ile hic bir ilgisi yok bu sorunun.
sorunu cozumu gayet basit, senin bilgisayarin buldugu aga baglanip ip
alabiliyor, fakat, otomatik olarak aldigi gateway ag disina cikis
cosumunu yapamiyor. Demek istedigim, sorun dns te, turkiyede ne gibi dns
lerin kullanildigi bilmem, sayet baglandigin ag telekom sistemi ise,
telekom un dns kullanmaniz lazim, ayrica, open dns de kullabilirsiniz
*208.67.222.222* and *208.67.220.220 *(www.opendns.com). Pardus sistmeni
ag ayarlarinin nasil degistirildigini bilmem, fakat, linux sistmi oldugu
icin dns leri bu file ye ekleyebilirsiniz /etc.resolve.conf
vim veya baska bir editor kullanarak ornegin su sekilde
ekleyebilirsiniz: nameserver *208.67.222.222*