[Pardus-kullanicilari] Ağ sorunu (Otomatik ip aldığı halde web sayfaları açılmıyor)

Hadi SOFUOGLU hadi.sofuoglu at gmail.com
13 Nis 2009 Pzt 15:05:32 EEST

Sevgili dostlar;
Birkaç defadır aynı problemle karşılaşıyorum.
Üniversitede kampüs ağına bağlı bilgisayarımda pardus 2008.2 yüklü.
Sabahları bilgisayarımı açtığımda ağ programcığı "Yeni Bağlantı
Profiline Bağlandı" uyarısı veriyor ve otomatik ip numarası alıyor.
Buraya kadar her şey normal görünüyor.

Problem şu: firefox'u açıp bir adrese bağlan dediğimde "..sayfa
aranıyor" yazıyor fakat bir türlü  istediğim sayfa açılmıyor.
Thunderbird, kopete gibi programlar da kullanıyorum. Onlar da aynı
şekilde bağlanamıyor.
Ta ki ağ programcığından "bağlantıları düzenle" diyorum, var olan
bağlantıyı silip başka bir bağlantı oluşturduğumda, hatta bazen bu da
çözüm olmuyor, sistemi birkaç gün geri aldığımda problem anlayamadığım
bir şekilde çözülmüş oluyor.

Bu, pardusla ilgili bir problem mi yoksa yerel ağdaki sorundan
kaynaklanan problem mi, çözemedim.
Eğer pardus kaynaklı bir problem ise sorunu nasıl aşabilirim?
Önerilerinizi bekliyorum.

Saygılarımla

Hadi SOFUOĞLU