[Pardus-kullanicilari] [Bulk] Re: Pardus 2008-2 kde4 çalışan cd ile internete nasıl bağlanabilirim.

CoskunAKTAS at iaosb.com.tr CoskunAKTAS at iaosb.com.tr
1 Nis 2009 Çar 13:27:00 EEST

Çalışan cd ile internete aşağıdaki işlemleri uygulayarak çıkabilirsiniz.

Windowsta

Ağ bağlantıları bölümüne giriyoruz. Ağ bağlantılarını görüntüle seçeneğini
seçiyoruz. Karşımıza yerel ağ bağlantısı çıkıyor. Yerel ağ bağlantısı
durumunu görüntülediğimizde açılan pencerede destek bölümünden aşağıdaki
verileri alıyoruz.

fiziksel adres:00-1A-6B-5A-D1--C4
ip adresi:10.1.1.31
alt ağ maskesi: 255.255.255.0
varsayılan ağ geçidi:---------
DNS sunucusu:10.1.1.3
WINS sunucusu:----------

Internet explorerde yapılacaklar:

Internet explorer  seçenekler  bağlantılar bölümünde yerel ağ ayarlarında
proxy  sunucuda
yerel ağınız için bir proxy sunucu kullan  işaretli ise adres kısmında ve
b.noktasındaki yazılı verileri alıyoruz. Bendeki veriler aşağıdaki gibi.

adres:isaserver         B.nok.:8080

Sonra Başlat menüsünden çalıştır kısmını seçiyoruz. Açılan pencereye
cmd.exe yazıyoruz. Karşımıza dos komut istemi geliyor. Buraya ping
isaserver yazıyoruz ve vekil sunucu ip numarasını öğreniyoruz.(10.1.1.1)

Bu verilerle Pardusta aşağıdaki işlemleri yapıyoruz.
Ekranda sağ alt köşede bulunan ağ yöneticisinde bağlantıları düzenle
seçeneğini açıyoruz. Karşımıza çıkan pencerede

ethernet ağlarında Ethernet kartımı seçtim ve oluştur seçeneğini
işaretledim.

Ağ ayarları kısmında

elle ayarla kısmını işaretleyip windowstan aldığım verileri aşağıdaki
şekilde girdim.

Adres: 10.1.1.31
ağ maskesi :255.255.255.0
Ağ geçidi:

isim sunucuları

özel işaretleyip 10.1.1.3 ip numarası yazdım. Uygula işaretini tıkladım.

yeni bağlantı 10.1.1.31 olarak bağlandı.
Firefoxta yapılanlar
Düzen-seçenekler-gelişmiş-ağ-ayarlar bölümünde

vekil sunucu ayarları

HTTP vekil sunucu       :10.1.1.1                       port:8080
SSL  vekil sunucu       :10.1.1.1                       port:8080
FTP vekil sunucu        :10.1.1.1                       port:8080
Gopher vekil sunucu     :                               port:
Socks vekil sunucu      :                               port:
        socks v4        socks v5 (bu işaretli
Vekil sunucu kullanma: localhost, 127.0.0.1

Sonra firefoxtan her hangi bir siteye bağlanmak isteyince kimlik doğrulama
penceresi açılıyor. Vekil sunucu tarafından kullanıcı adı ve parola
isteniyor. Sisteme girmek için kullandığınız kullanıcı adı ve parolanızı
girince bağlantı gerçekleşiyor.