[Pardus-kullanicilari] iki firefox hatası

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
30 Eki 2008 Per 10:14:57 EET

30 Ekim 2008 Perşembe 09:49 tarihinde Ünal Özüm <sofamor at gmail.com> yazdı:

> 2007,3 üzerinde Firefox 3.0 kullanıyorum. İki sorundan muzdaribim.
>
> 1. Son zamanlarda arada bir firefox kendiliğinden kapanıyor. Tekrar açtıp
> önceki oturumu kurtar dediğimde, daha önce indirmek istediğim ancak sonra
> yavaş indiği için vazgeçtiğim bir dosya için indirme yöneticisi ile nereye
> kaydededceğim penceresi açılıyor, kaç defa iptal ettim, ancak her defasında
> aynısı oluyor.

~/.mozilla/firefox/hede.default/ klasörüne bakınca indirilenler ile ilgili
"downloads.sqlite" dosyası olduğunu görüyoruz.

onu silmeyi bir deneyin. ben sildim indirme yöneticisindeki kayıtları sildi.

> 2. Gmail posta yazarken zemberek kelimelerin altını kırmızı çiziyor, dil
> seçeneğine bakıyorum, ingilizce görünüyor, türkçe yapmak istediğimde firefox
> kitleniyor.

service zemberek_server stop

ile servisi durdurun. ardından ayarı değiştirip servisi tekrar başlatın,
sadece tahminen yazdım, denenebilir...
firefoxta yazı yazarken servisi restart etmek programı kilitledi...

veya ev dizininde ~/.zemberek-release gibi bir dosya vardı onu da yedekleyip
silmek işe yarayabilir...

> .Mozillayı silmek istemiyorum, o kadar çok kısa yolum ve ayarım var ki.. Ne
> yapabilirim?

bu yüzden bu klasörü cımbızla ayıklamak gerekiyor işte :)