[Pardus-kullanicilari] Saatlerin Geri Alýnmasý

Fatih Aþýcý fatih at pardus.org.tr
26 Eki 2008 Paz 11:36:54 EET

26 Eki 2008 Paz tarihinde, Ahmet Emre Aladağ şunları yazmıştı:

> Evet, alması gerekirdi aslında. Saate sağ tıklayın, Saati ve Günü Ayarla'yı
> seçin. Root parolanızı girin. Günü ve saati otomatik olarak ayarla
> işaretini söndürüp tekrar yakın, uygula deyin. Muhtemelen düzeltecektir.
>
> Ama neden otomatik almadı acep?

Windows'un yaptığı gibi sistem saatinin değiştirilmesi aslında hoş karşılanan
bir şey değil. Birden fazla işletim sistemi kullanıyorsanız açtığınız her
işletim sistemi saatinizi 1 saat geriye alacak ve böylece işletim sistemi
sayısı kadar saat geri almış olacaksınız.

Bunun güzel ve temiz yolu bilgisayarınızın saatini Greenwich'e (UTC) ayarlayıp
kullandığınız işletim sistemine Türkiye'de yaşadığınızı söylemektir. Bu
şekilde açtığınız her işletim sisteminde doğru saati görecek ve bu tür
ileri/geri alma durumlarında saati değiştirmenize gerek kalmayacak. Kısacası
işletim sistemi 2 saat ileriyi mi yoksa 3 saat ileriyi mi göstereceğine
tarihe göre karar verecektir.

Sisteminizde UTC kullanmak istiyorsanız ek olarak /etc/conf.d/mudur dosyası
içine

clock="UTC"

satırını eklemelisiniz.