[Pardus-kullanicilari] tarayici ile pdf formatinda kaydetmek

selim ok selimok at gmail.com
25 Eki 2008 Cmt 02:11:17 EEST

24 Ekim 2008 Cuma 23:11 tarihinde gokhan ileri <gokhanileri at ymail.com>yazdı:

>  merhaba,

Merhaba,

> - windows altinda elime gecen evraklari (mesela dilekce, fiyat teklifleri,
> tapu, ruhsat fotokopileri gibi) tarayip, bu dosyalari .pdf olarak
> kaydediyorum. bunu, tarayici ile beraber gelen program sayesinde
> yapabiliyorum. pardus'ta bunu yapabilmek mumkun mudur?

Bu işi Kooka adlı tarayıcı uygulaması ile tarama yaptıktan hemen sonra
dosyayı yazdırma özelliği ile halledebilirsiniz. Yazdır dedikten sonra
yazıcı olarak PDF yazıcıyı seçmeniz yeterli.

> - dijital fotograf makinasi ile cekilen resimlerin cozunurlugunu dusurmek
> mumkun mudur? cunku cektigim resimler yaklasik 1 mb iken maksimum 250 kb'a
> indirmem gerekiyor. windows'ta irfanview isimli bir program ile bu durumu
> hallediyorum.

Pardus altında bunu yapmanın birden fazla yolu var. Ben genelde Gwenview
adlı programı kullanıyorum. Birden fazla dosyayı bir seferde belli bir
işleme tabi tutabiliyorsunuz.

Her iki uygulama da kurulumla birlikte geliyor.

İyi çalışmalar,
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/