[Pardus-kullanicilari] Pardus Açılış Hatası (ACİL...)

Osman Bahadır GOKCEN obgokcen at gmail.com
21 Eki 2008 Sal 18:42:26 EEST

PARDUSUMU KURTARMAK İSTİYORUM KURTARIN BENİ
Bilgisayarımda hem Pardus hem Windows yüklüydü ve ikisini de mutlu bir
şekilde kullanıyordum.
Fakat birgün pardus ve windoz xp arasında birkaç kez arka arkaya geçiş
yaptıktan sonra ve  bir de pilin bitmesi
suretiyle bilgisayarın sağlıksız kapanması sonucunda (sanırım sebepler
bunlar),
şimdi pardusu açamıyorum.
GRUB açılıyor. Kurulu sistemleri görüyorum.
Pardus 2007'nin güncellenmiş yada güncellenmemiş (hangisi olsa da
farketmiyor.) versiyonunu tıkladıktan
sonra klasik mavi ekran geliyor ve sonrasında kullanıcı adı ve şifre girilen
ekrana GEÇMİYOR.

Çözüm bulabilmek için CTRL+ALT+F1 yaptım. "OK... Uncompressing Linux
Kernel." dedi ve orada kaldı.
CTRL+ALT+F2 yaptğımda ise kademe kademe başlatmaya benzer bir ekran geldi.
Komut yazmayacaksanız devam etmek için
CTRL+D yapın dedi. Ben de yaptım ve şunlar çıktı: (oraya bakarak yazıyorum)

* /dev dizini bağlanıyor
* Kayıtlı aygıt durumları okunuyor
* Udev servisi başlatılıyor
* /dev içeriği dolduruluyor
* /dev/pts dizini bağlanıyor
* Kök dosya sistemi salt okunur halde yeniden bağlanıyor
* Kök dosya sistemi denetimi atlandı (fstab pass değeri = 0)
* Kök dosya sistemi okunur/yazılır halde yeniden bağlanıyor
* Sistem adı 'pardus' olarak ayarlanıyor
* Donanım tanıma baslatılıyor
* Tüm dosya sistemleri denetleniyor
* USB dosya sistemi bağlanıyor
* Yerel dosya sistemleri bağlanıyor
mount : special device dev/hda5 does not exist
Failed to access '/dev/hda6' : Böyle bir dosya yada dizin yok
* Takas alanı etkinleştiriliyor
swapon: /.swap: Permission denied
* Sistem saati donanım saatinden ayarlanıyor

Bir hata oluştu. Lütfen bu hatayı hata.pardus.org.tr'ye girin. Hata girişi
yaparken aşağıdaki çıktıyı da yazın.

exceptions. IOError [Errno 20] Not a directory: ' /var/run/utmp'
     File "/sbin/mudur.py" , line 997 , in ?
       write("/var/run/utmp", "")
     File "/sbin/mudur.py", line 61, in write
       f = file(filename, "w")

Give root password for maintenance
(or type Control-D to continue):  %Burada CTRL+D ye bastım%

* Yerel ağ ayarlanıyor
* /var dizini temizleniyor
* /tmp diini temizleniyor
* ÇOMAR başlatılıyor
/sbin/start-stop-daemon: open pidfile /var/run/comar.pid: Not a directory
* Mudur kayıtları yazılamıyor, dosya sistemi sadece okunabilir durumda
INIT: 3
* Servisler başlatılıyor
* ÇOMAR'a bağlanılamadı, servisler başlatılamayacak
* Mudur kayıtları yazılamıyor, dosya sistemi sadece okunabilir durumda

Pardus GNU/Linux 2.6.18.8-86 2008-10-21 (tty2)

pardus kullanıcı adı:******
password:***
******@pardus~$

Kusura bakmayın biraz uzun oldu. LÜTFEN YARDIM EDİN...ACİL...