[Pardus-kullanicilari] Nvidia 9600M GT 512MB

Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan at yahoo.com
20 Eki 2008 Pzt 12:54:53 EEST

Yeni aldığım acer aspire 6930G laptopumun Nvidia 9600M GT 512MB ekran kartı Nvidia sürücülerini (new yazanı da yazmayanı da denedim) yüklememe rağmen bir türlü düzgün çalışmıyor. Film izlemek ekran kaplamadan mümkün ancak tam ekranda kare kare ilerliyor. Ekranda her büyük harekette takılmalar oluşuyor.
NVidia setting isimli programı çalıştırdığımda bir uyarı çıkıyor (donanım bulunamadı gibi bişeydi) ve problem çıkmadan kapatılabiliyor. Buraya kadar sıkıntı olmuyor da bilgisayarımı kapattıktan sonra da birdaha grafik ekran çalışmıyor (X ekranı yüklenemiyor) xstart komutu işe yaramıyor. Hatta son seferinde xorg.conf dosyasını bile yedekledim ve sonra "rename xorg.conf.org as xorg.conf" şeklinde komut verdim, sürücüleri kaldırdım tekrar yükledim ancak yine de düzelmedi ve yine format attım(2 günde 4. ve son formatımdı)
Aşağıda bilgisayarımın şimdiki durumunu veriyorum:

Sistem de Ekran başlığı altında:
Unknown Model   [nVidia Corporation]
Sürücü: nv(3B desteği yok)
yazıyor.

-PCI Devices-
VGA compatible controller        : nVidia Corporation Device 0649

xorg.conf:
Section "Device"
    Identifier  "VideoCard"
    Driver  "nv"