[Pardus-kullanicilari] FLAC+CUE+APE

Özgür GÖKALP ozgurgokalp at gmail.com
19 Eki 2008 Paz 18:20:48 EEST

Merhaba.

Bu dosyalar ne yazık ki linux altında sorun. Flac, ape gibi uzantıları
çalabiliyoruz ancak cue uzantılı parça bilgi ve zamanlarını gösteren
dosyalarla düzgün çalışmanın yolunu ben henüz bulamadım. Audacious isimli
çalıcı bu dosyalarla çalışabiliyor ancak onun da cuelerle anlaşmada sıkıntısı
var, şu an sağlıklı çalışmıyor. Cueyi eklediğinizde bazen kilitleniyor, bazen
şarkıların zamanlarını yanlış gösteriyor, bazen sonraki şarkıya geçemiyor
falan gibi sorunları var.

Bu dosyalarla müzik dinlemenin en ideal yolu şimdilik wine desteği ile
foobar2000 isimli yine açık kaynak kodlu ama windows için yazılmış olan
çalıcıyı kurmak. Wine ile sorunsuz çalışıyor.

Ayrıca bu dosyalarla ilgili desteğe geliştiricilerimiz eğilebilirlerse çok iyi
olacak, geçen yıl bununla ilgili hata kaydı da açmıştım ancak bir gelişme yok
bildiğim kadarıyla. Bu dosyalar (özellikle cue uzantılılar) kayıpsız müzik
indirip dinleyenler için çok önemli. Sırf bu yüzden windowsu kaldıramadığım,
bir kenarda tuttuğumu biliyorum...