[Pardus-kullanicilari] Gözlerim yaşardı.

Çağaçan Değer cagacan at gmail.com
11 Eki 2008 Cmt 00:55:39 EEST

Merhaba Arkadaslar,

Mevcut sartname Pardus acisindan harika... Bildigim kadariyla kamu
kurumlarinda Pardus'un gectigi ilk teknik sartnamedir bu. Pardus sozcugu ile
ilgili pdf dosyasinda tarama yaptim ve Pardus acisindan bazi kazanimlarin
vurgulanmasi gerektigine inanmaktayim:

1) Madde 1.4 ve 1.6 hem Pardus'un gelismesi hem de linuxsurucu sunma anlaminda
ureticileri zorlama baglaminda gayet guzel gelismeler.

2) Madde 2.1.4 otomatik olarak Grub tipi bir programin varliginin tabiri caiz
ise "hukuksal varligini" kabul etmeyi gerektirmektedir. Bu bence cok onemli
bir kazanimdir.

3) Madde 2.2.5 ogretmenlerin belli teknik ozelliklere sahip bilgisayarlari
olacagini iddia etmekte. Bu durum umarim gerceklesir cunku verilen
ozelliklere sahip bilgisayar edinmek maddi olarak zor olabilir. Umarim bu
madde bu teknik ozelliklere sahip makinalarin okullara saglanacagi anlamina
gelmektedir.

4) Madde 2.3.5 cercevesinde belirtilen harddisk yapilanmasi benim gibi 1-2
yildir Pardus (ve dolayisiyla Linux) kullanan bir kisi icin olusturulmasi
kolay bir yapidir. Fakat her okulda bu yapilandirmanin yapilmesi ve korunmasi
mumkun degildir. Ilk yapilandirmanin ihaleyi kazanan firma tarafindan
yapildigi varsayimi ile mevcut sistemin bakiminin kim tarafindan ve nasil
yapilacagi acisindan bir soru isareti vardir.

Ozellikle son madde cercevesinde durum,  sayin Ozgur Kuru'nun belirttigi gibi

"birazcık öğrencinin kendisinde bitiyor gibi geliyor bana.."

Fakat cok olumlu bir gelismedir. Hayirli olsun.

Iyi Calismalar

Cagacan Deger

,