[Pardus-kullanicilari] Pardus 2008 ya da daha sonraki yillarda gelecek olan surumleri windows benzeri sekilde yazilamaz mi kullanim kolayligi acisindan?

Doğan Yıldız dergiyorumcu at gmail.com
10 Eki 2008 Cum 09:19:30 EEST

Kubilay KOCABALKAN wrote:

> http://www.ozgurlukicin.com/ia/pardus-kullaniminin-temelleri/
> http://www.ozgurlukicin.com/e-dergi/
> Derginin 6ncı sayısından bir başlık--> Windows’taki Temel Uygulamaların Pardus Karşılıkları (Server Acim)

Evet Dergi içinde bunu bulabilmek güzel ancak ben daha kapsamlı olarak
düşünmüştüm ve kullanıcının Pardusu merak ettiği ilk noktada örnek
vermek gerekirse melesa bir arkadaşımız "ccleaner kullanıyordum"  Pardus
üzerinde ne yapabilirim diye sormuştu. Diğer taraftan windows üzerinde
kullanılan başlat menüsü - donatılar- görev yöneticisi yani şu an hazır
aklıma gelmiyor ama windows kullanan arkadaşların cevaplarıyla bir çok
bilgi geleceğine eminim. Ancak Pardus ve Linux ile hiç alakası olmayan
birisi ilk önce bu dökümanı görmeli Pardusun paylaşıldığı her kaynakta
bence Pardusla tanışacak kişinin ilk bunu okuması sağlanmalı. Zira
kullanıcı özgür bir yazılım kullanmanın avantajlarını görmeli, Dahası
belirttiğim tablo yapısında windows'a ihtiyaç duyulmasına gerek kalmadan
bütün işlemlerin bu Platform üzerinde de gerçekleşebileceği yönünde,
Yaklaşmaya çalışmak istediğim noktayı toparlayacak olursak. Kullanıcının
o anda windows üzerinde kullandıklarını Pardus kullanmaya başladığında
da yapmasını sağlayacak bir rehberi olursa geçiş süreç ve sancısı bir
nebze minimize edilebilir.  umarım ifade edebiliyorumdur. Hatta bir
sözlük gibi bir web sayfasıda olabilir. Nasıl ki Türkçeleştirme için
kurulmuş yapılar var. ingilizce karşılığına türkçesi yazılmış. Bizde
Türkçeleştirme yerine Parduslaştırma projesi başlatalım. eminim katılım
olacaktır. windows üzerinde aklımıza gelen herşeyin bir Pardus karşılığı
vardır. Biliyorsak bunun Pardus karşılığını yazıp kısa bir açıklama
bilinmiyorsa bile bilenlerin cevaplayabilmesi için Windows üzerinde
aklımıza gelenlerin girildiği bir yapı, sadece birazda daha güzel şeyler
olabilmesi adına düşündüklerimi paylaşmak istedim.

teşekkürler