[Pardus-kullanicilari] kde yi hafifletmek

Levent SARI floyd07 at gmail.com
10 Eki 2008 Cum 00:16:20 EEST

Ünal Özüm wrote On 09-10-2008 22:19:
> Merhaba,
Hocam merhabalar,
> Makinedeki pardus felaket yavaş çalışıyor xp ile karşılaştırıyorum çok
> bariz bir yavaşlık söz konusu (işlemci ram yeterli olmasına rağmen).
Bu konu ile ilgili olarak donanımsal her hangi bir sorun olup
olmadığından emin misiniz? Sizdekine benzer bir durumu bende CASPER
NIRVANA marka laptopumda yaşıyordum. Laptopumda  touchpad ve pil XP  de
sorunsuz çalışıyor, ancak Pardus ta ya devre dışı kalıyor ya da belli
bellirsiz çalışıyorlardı. Makinamı bu sebepten dolayı servise yollayıp
durumu belirttiğim de touchpad ve power kartında mekaniksel birer arıza
olduğunuı belirttiler.
> Makine ile pardus geçimsiz olabilir, zaten bir sürü sorun var, var/log
> altında devamlı xorg ile ilgili hata dosyaları oluşuyor
Makinanızın marka ve modelini belirtirseniz bizlerde fikir sahibi oluruz.
> Benim sormak istediğim kde yi nasıl hafifletiriz..
> xcfe kullanmak başka bir yol biliyorum ancak, kde ninde
> hafifletilebilmesi mümkün mü?
KDE nin hafiletilmesi ile ilgili olarak   "TASMA ->Ayarlar->Ek Modülleri
Göster" seçeneğini aktif kıldıktan sonra yazı fontlarındaki görsellikler
başta olmak üzere burada bir çok kısıtlamaya gidebilrsiniz. Örneğin
fontlardaki yumuşatma gibi özellikleri kapatmak ve çözünürlüklerini daha
düşük seviyelere çekmek makinanızın kısmende olsa rahatlamasına yardımcı
olacaktır diye düşünüyorum. Ben  yukarıda bahsettiğim ayarlamalar ile
Lynx Lynx te bir çok görsel öğeyi kapatıp makinamı kısmende olsa
rahatlatmıştım. Biraz ilkel bir görüntü elde ediyoruz ama zamanla
alışıyor insan.
> kolay gelsin.
Kolaylıklar...