[Pardus-kullanicilari] pisi ve aromalı pardus hakkında

Deniz Koçak lenduha at gmail.com
6 Eki 2008 Pzt 16:03:05 EEST

Merhaba,

Pisi ve aromalı Pardus hazırlama konularında birkaç sorum var. Öncelikle:

1) pisi build ile bir kaynak paket inşa ederken psec.xml içinde
belirtilen release numaralarından herhangi birini kullanabilir miyiz?
Örneğin svn'den aldığım X paketinin son güncellemesinde son release 56
olsun, bense 53'ü inşa etmek istiyorum. Bu durumda pisi ile
yapabileceğim bir şey var mı, yoksa 53 nolu release'i barındıran
(release 53'ün commit edildiği depo numaraı) svn commit numarasını
bilgisayarıma alıp öyle mi inşa etmeliyim?

2) pisi build no nedir, gerekli midir sorusu eski arşivlerde var fakat
ben ikili paket deposunda olan bir paketi kendim yeniden inşa etmek
istediğimde build no koymuyorum/koyamıyorum. Bu durumdaki bir paket
(bu paketin sürümü ikili paket deposundakinden daha yeni de olabilir)
kendi yerel depomda dururken pisi index yaptığımda bir sorun yaşar
mıyım? Yani X uygulamasının 3.3 sürümünü build ettim ve kendi yerel
depoma koydum (build no olmadan), sonra bu depoda bir index alma
işleminde bu paket indekslenir mi ya da sorun yaratır mı?

3) http://svn.pardus.org.tr/pardus/2008/ adresinden aldığım kaynak
dosyaların rsync ile güncelledeim paketler.pardus.org.tr/2008/
adresindeki ikili paketler ile aynı sürüme sahip olmadığını fark ettim
(böyle bir şey olabilir mi ben mi yanılıyorum). Örneğin yukarıdaki X
paketini ele alırsak svn ile gelen kaynak dosyalarda 3.3 sürümü için
kaynak dosya oluşturulmuş görünürken ikili paket deposunda 3.2 sürümü
gelmekte. Bu durumda ben yukarıda bahsettiğim gibi svn içinden gelen
kaynak dosyayı inşa etsem, 3.3 sürümünü kendi yerel depoma eklesem ve
index almak istesem nelere dikkat etmem gerekir?

Not: Yukarıda bahsettiğim yerel depoyu kendi pardus isomu hazırlamak
için kullanıyorum. Bu sebeple pisi index svn_dir paket_dir şeklinde
indeks dosyası alıyorum.

4) Genel olarak aromalı pardus dökümanını baz alarak yaptığım
işlemlerin döküman içinde detaylandırılmadığını düşünüyorum. Bu konuda
kendi fikir ve tecrübelerinizi paylaşabilirseniz sevinirim. Bu
doğrultuda dökümanı güncellemeyi düşünüyorum (artı belki işleri
otomatikleştirmek/hızlandırmak adına bir iki ufak tefek script).

Şimdilik aklıma gelen sorular bunlar. :) Yardımlarınız için şimdiden
teşekkürler.