[Pardus-kullanicilari] pardus 2008-1 usb flash boot

Dr. Bülent Potur bpotur at yahoo.com
5 Eki 2008 Paz 14:45:23 EEST

Bu konudaki sorumun cevabını deneme yanılma ile kendim buldum.
Benzeri merakı olanların fazla uğraşmaması için iletiyorum.
Bende 3 bilgisayarda denemem başarılı oldu.
usb flash disk takıldıktan sonra root konsolunda
fdisk -l
komutu verilip diskler görülür. hda1 hda5 .. sda1 vs görülür.Buradan flashın /dev/sda olduğu anlaşılır.
cfdisk /dev/sda
ile flash bölünür sda1 birincil bölüm çeşitli yedekleme amaçları için geniş tutulur 06 türünde, kalan kısım 800 MB civarı 83 türünde birkaç mantıksal sürücü olarak oluşturulur.
sda1 ve sda5 bootable yapılır.
w ile flash diske kaydedilir. q ile çıkılır. flash disk çıkarılıp takılır.
mkfs.vfat /dev/sda1
 mkfs.ext3 /dev/sda5
vs komutları ile bölümler formatlanır.
mkdir /mnt/calisan
mount  -o loop Pardus_Calisan_2008.1-KDE3_Hyaena_hyaena.iso /mnt/calisan
komutu ile iso dosyası /mnt/calisan dizinine bağlanır. Son 2008.1 sürümünde hata veriyor o zaman çıkan önerideki modprobe vs ile başlayan komut kopyalanıp yapıştırılır ise ve tekrar denenir ise sorun çözülmüş oluyor. Bu noktada benim seçimim programlar sistem deki dosya yöneticisi yetkili kullanıcı.programı ile /mnt/calisan daki tüm cd dosyalarını /media/sda5 e kopyalıyorum. Burada boot grub dosyaları eksik olduğundan orijinal /boot/grub dosyaları /media/sda5/boot bölümüne kopyalanır.
İşin püf noktası burada gelen 2008.1 kurulan veya çalışan cd lerinde örnek alabileceğim grub.conf / menu.lst dosyası bulamadım. Ben de bu örneği 2007.3 henüz silmemiş olduğum bir bilgisayardan aldım..Hem çalışan  hem de kurulan 2008.1 flash usb den boot etti çalıştı ve hatta Pardus kurulan 2008.1 usb diski  ile bir bilgisayara hatasız olarak Pardus kurmak mümkün oldu. Bu mesajı da USB flash tan boot etmiş çalışan usb 2008-1 ile yazıyorum.Flash usb kapesitesi 4 GB.
işte grub.conf:

title Windows
rootnoverify (hd0,0)
makeactive
chainloader +1

title Pardus Kurulan
root (hd0,4)
kernel (hd0,4)/boot/kernel root=/dev/sda5 video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60 splash=silent,fadein,theme:pardus console=tty2 mudur=livedisk language:tr quiet resume=/dev/sda5
initrd=(hd0,4)/boot/initrd

Bütün bunlar pcde kurulu Pardus 2008.1 içerisinden yapıldı

bu grub.conf u usb flash mbr sine yazmak için root konsolunda iken
grub
grub> root (hd1,4)
grub> setup (hd1)
grub> reboot
# reboot
komutlarını vermeniz gerektiğini ve bu anda da first boot device ın biostan usbharddisk vb olarak seçilmiş olması gerektiğini biliyorsunuzdur.
Saygılar,

Bülent Potur

Yahoo! Türkiye açıldı!  http://yahoo.com.tr
İnternet üzerindeki en iyi içeriği Yahoo! Türkiye sizlere sunuyor!