[Pardus-kullanicilari] açýlmama sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
28 Kas 2008 Cum 12:01:16 EET

Merhaba,

2008/11/28 <CoskunAKTAS at iaosb.com.tr>

> Emre bey ilginize çok teşekkür ederim. Akşam yazdıklarınızın bir kısmını
> yapabildim. Sonuçlar aşağıda.

Oncelikle, diger 2 surucuyu kaldirip bastan baslatmayi denediniz mi?

>   /etc/X11/xorg.conf dosyasini silip tekrar baslatin,
>
> *bu dosyayı silemedim. nasıl silebilirim?*

root olarak login yaptiktan sonra

rm /etc/X11/xorg.conf

> zorg -p
>
> *bu işlemi yapınca aşağıdaki mesajı aldım.*
> *zorg -p*
> *Traceback (most recent call lost):*
> **

Neden hata verdigini anlamadim, paketler mi bozuldu acaba...

> zorg -d nvidia/nvidia-drivers
> (umarim dogru yazmissimdir)

Dogru, bu da hata vermis, vermemesi gerekirdi.

> ****Ve yine de calismazsa, o zaman /var/log/Xorg.0.log dosyasini buraya
> gonderebilir misiniz?
>
> *bu dosyanın çıktısını ekranda nasıl görebilirim.*

hmm, grafik ekran olmadan zorlanacaksiniz cunku uzun bir dosya. Belki bir
yerlere komut satirindan ftp ile gondermeyi deneyebilirsiniz (Ftp sunucu
varsa bi yerlerde). Degilse, sanki ev dizininizi yedekleyip sistemi bastan
kursaniz daha kolay olacakmis gibi.

Siz gene nvidia-drivers 'in yuklu, diger 2 surucunun kaldirilmis olduguna
emin olup, /etc/X11/xorg.conf dosyasini ucurup deneyin.

Tekrar acilista gene acilmazsa VESA surucusu ile deneyin (acilis menusundeki
seceneklerle).

--
Emre