[Pardus-kullanicilari] Disk bölümlemede yardým?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
22 Kas 2008 Cmt 17:58:19 EET

Merhaba Cagri Bey,

2008/11/22 Çagri Abdullah <cagri_abdullah at hotmail.com>

> arşiv dosyalarımın olduğu bölümü ikiye bölerek birine pardus kurdum. fakat
> pardus yüklendiğinde arşivin olduğu bölümü görmedi.

Belki Windows'a girip o bolumu kontrol ettirip tekrar kontrol edip tekrar
pardus'a donmeyi deneyebilirsiniz.

> gparted ile açtığımda ise buldu. dosya sistemi kısmında birşey yazmıyordu.
> belki ntsf'ya geçirirsem görebilirim diye düşündüm. ntsf yaptım. fakat
> dosyalarıma hala ulaşamıyorum. 100 gblik kısmın 80 ini dolu göstermesine
> rağmen ulaşamıyorum.

Eger dosya sisteinde bir sey yazmiyorduysa ve siz bunu NTFS yaptiysaniz,
ordaki tum verilere gule gule diyebilirsiniz. Sadece bolum tipi secmek de
yeterli olmaz, format atmaniz gerekir. Zaten gparted bunu sorar normalde.

--
Emre