[Pardus-kullanicilari] Hata takip sistemi.

Burak Arslan burak.arslan at arskom.com.tr
22 Kas 2008 Cmt 13:33:45 EET

media:/ smb:/ gibi konqueror onekleri(?) normalde kernelspace'te yapilan
islerin userspace'ten yapilmasina olanak veriyor. mesela smb:/ ile bir
samba paylasimina baglandiginizda mount.cifs degil smbclient (veya o isi
goren bir modul) cagiriliyor. bu yuzden konqueror disinda yapilan
islemler icin dosyanin once dosyasistemine cekilmesi gerekiyor. bunu
kavrayamayan programlar da haliyle o dosyayi bulamiyor.

aslinda kde, mount ve cevresindeki araclarin izin sorunlari ile
ugrasmadan kullanicinin basit dosya islemlerini hizli bir sekilde
yapmasina olanak vererek kullaniciya yardimci olmaya calisiyor. zaten
bunu, yapilmasi gerektigi gibi, kernelspace'te yapmanin her distroda
calisan bir yolunu bulmak zor, udev ve arkadaslari daha yeni oturmaya
basladi.

ancak bu ozelligin, neden oldugu kafa karisikligi nedeniyle, yarardan
cok zarar getirdigi konusunda sizlerle hemfikirim. bu yuzden, aslinda
teknik olarak bir hata olmayan bu ozelligin pardustan cikarilmasi
dusunulebilir gercekten.

normalde boyle birseyi teklif etmeye korkardim, ama pardus yetkilileri
gordugum kadariyla kde'nin kafa karistirdigina inandiklari ozelliklerini
atmakta oldukca istekliler. (misal kcmsmserver yoktu son baktigimda) bu
baglamda, karar yetkisi olan arkadaslarin 2009.0 icin bu durumu da
degerlendirme surecine dahil etmelerini oneriyorum.

saygilarimla
burak