[Pardus-kullanicilari] bergama belediyesi pardus'a geçmek istiyor.

Koray Ozdemir 186600 at gmail.com
22 Kas 2008 Cmt 08:50:52 EET

iyi günler;

yavuz bey, "nasıl yaptığını anlatabilirsen" demişsiniz. ben neyi
kastettiğinizi anlayamadım.

eğer nasıl ikna ettiniz diye soruyorsanız ; Başkan Bey'e lisans ücretlerini
ve lisanslamadığımız takdirde maruz kalabileceğimiz ceza riskini anlattım.
belki biraz abartmış da olabilirim :)   .  en sonunda Pardus ile bu
maliyetlerin hiç birinin olmayacağını belirttim. O'da mantıklı olarak
sistemimize herhangi bir sakıncası yada çalışmaları aksatabilecek herhangi
bir sorun çıkıp çıkmayacağını sordu. bende öyle bir sorun olmayacağını
söyleyince kabul etti.

eğer Pardus'ları nasıl kurup yapılandırdığımı soruyorsanız şöyle izah etmeye
çalışayım ; Pardus kurulum yardımcısı YALI zaten kurulumda bana çok yardım
etti , YALI ile diskleri 80GB lık bütün disklerimi   10GB PardusROOT için
ayırdım 65GB home dizini için kalan 1.2GB lık alanıda takas alanı olarak
ayırdım. kullanıcı yapılandırmasında her kullanıcıyı *yetkisiz* olarak
atatım yanına birde kendi kullanıcımı *yetkili kullanıcı* olarak atatım.
ayrıca tabiki root şifrelerini sadece ben biliyorum. YALI işini bitirdikten
sonra, KAPTAN ile kullanıcıların basit masaüstü ayarlarını yapıp,
internetlerini ayarladım katkı depolarını sisteme tanıttım vs. , başkada
önemli bir şey yapmadım diyebilirim. usb yazıcıları zaten çoğunu Pardus
tanıdı , tanıyamadıklarını (samsung scx-4200) ben tanıttım (samsungun
sitesinden gerekli driverı yükleyerek) , herbirine masaüstü paylaşımı açtım
(bilgi işlemden çıkmadan onlara destek verebilmek için) , ve son
olarak microsoft
un fontlarını <http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=34153>yükledim
(microsoft word, excel vs den kalan belgeleri daha düzgün açsın
diye) . ha en önemlisi bizim için yazıcıları paylaştırmak idi. o işide Fatih
Aşıcı bey bu ileti dizesinde yazıp tarif etmişti
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2008-October/044120.html>sağolsun.
sanırım bundan başka da pek birşey yapmadım.

saygılar.

--
Koray Özdemir

20 Kasım 2008 Perşembe 18:37 tarihinde yavuz tanrıkulu <