[Pardus-kullanicilari] Pardus USB

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
6 Kas 2008 Per 16:09:41 EET

Merhaba,

Ubuntu ve Fedora Live CD isolarını en az 1GB hafızaya sahip Usb belleklere
aktarıp kurulumu
buradan yapmak veya çalışan sistemi kullanmak için betikler ve kurulum
araçları [1] <https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick>
[2] <http://fedoraproject.org/wiki/FedoraLiveCD/USBHowTo> geliştirmişler.

Ayrıca kurulmuş bir Ubuntu 8.10 ile menüdeki bir program
[3]<http://www.pendrivelinux.com/2008/11/01/ubuntu-810-install-using-the-built-in-usb-installer>ile
Çalışan/Kurulan Usb bellekler oluşturabiliyoruz.
Oluşturulan sistemde bir dosya sistemi (persistent) oluşturup kurulum
yapmadan da dosyalarımızı koruyabiliyoruz.

Her ikisini de denedim; zamandan, kullanılan CD'den tasarruf sağladığı gibi,
işlemler çok daha hızlı olup
CD-rom, CD okuyucu hataları da daha oluşmadan engelleniyor.

Pardus için bunu nasıl yapabilirim diye düşündüm. Yapacağım şeyler aşağı
yukarı şurada [4<https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick#Manual%20Approach>]
yazıyordu.

Yaptıklarım:

modprobe loop (loop modülü yüklü değilse)
mkdir /home/Selim/usb
mount -o loop /pardus_isosunun_dizini/Pardus-2008.1.iso /home/Selim/usb
cp -Rf /home/Selim/usb/* /media/sdb1/

böylece isoyu usb belleğe aktardım. bellekteki /boot/isolinux klasörünün
adını syslinux yaptım.
/boot/syslinux/isolinux.cfg dosyasının adını syslinux.cfg ve bu dosyadaki
tüm isolinux yolarını
syslinux olarak değiştirdim.

syslinux /dev/sdb1

komutuyla usb belleği bootable yaptım ve ldlinux.sys dosyası belleğin ana
dizininde oluştu. gerçi
gparted ile usb belleğin boot flagını da eklemiştim.

sistemi usbden başlattım, splash geldi, enter tuşuna basıp geçtim, kernel
yüklendi ama daha ileri gitmedi.
ESC tuşuyla baktığımda şu
resimde[5]<http://img526.imageshack.us/my.php?image=errorfo8.jpg>görüldüğü
gibi

--> coult not fount mount media
/bin/sh: cannot access tty: job control turned off
#

mesajını verdi. ben de çaresiz reboot yazıp yeniden başlattım.
syslinux.cfg dosyasında "root=/dev/ram0" yazan yeri "root=/dev/sdb1" yapıp
denememde de aynı
yerde aynı hatayı verdi.

syslinux.cfg dosyasının son hali aşağıdadır.
aynı işlemleri bir de Çalışan CD için deneyeceğim.

Bu aşamadan sonra ne yapılabilir? Pardus için yapısal olarak bir engel var
mıdır, yoksa ekstra çabayla
mümkün müdür? Zira hem Ubuntu hem de Fedora imajları Çalışan ve kurulum
yapabilen özellikte.

prompt 1
timeout 200

gfxboot /boot/syslinux/init

label pardus
    kernel /boot/kernel
    append initrd=/boot/initrd root=/dev/sdb1 vga=791 splash=silent quiet
yali4=debug

label harddisk
    localboot 0x80

label memtest