[Pardus-kullanicilari] pardus ve güvenlik

Onur Barlas onurbarlas at yahoo.com
31 Mayıs 2008 Cmt 13:23:35 EEST

Merhaba

Benim pardusun güvenliği ile ilgili endişelerim var.Bu konuda bilgisi olanlar rahatlatıcı birşeyler yazabilirse çok sevinirim çünkü pardusu çok seviyorum ve her türlü işlemlerimde pardus kullanmak istiyorum.(banka işlemleri gibi)

Dikkat ettiğim birşey var pardusta güncelemeler toplu yayınlanıyor, mesela debian veya slackware de tek bir pakette bir açık bulunmuş da olsa hemen yaması yayınlanıyor.Yani bizim sistemimiz toplu güncelleştirme yayınlanana kadar muhtemel açıklarla mı dolu?

Diğer bir soru Pardusun güvenlik açıklarını kim test ediyor.Gördüğüm bir pardus-security list var ama buradaki en son mesaj mayıs 2007 ye ait.Sadece bu security-team mi güvenliği sağlıyor, yoksa dünyadan çeşitli ülkelerdende açıkların bulunmasında yardımcı olanlar var mı?

Tamamen güvenli bir sistem yoktur biliyorum.Yoksa endişelerim yersiz mi?

Teşekkürler.