[Pardus-kullanicilari] dosya bölme

Kılıç Köken kilickoken at gmail.com
30 Mayıs 2008 Cum 02:28:40 EEST

Yanıt yazan arkadaşlara teşekkürler.

Soruyu soran kişi olarak, ortaya çıkan sonucu özetlemek istiyorum.
İnternette bu sorunun yanıtını arayanlara kaynak olması açısından.

Pardus ve vindovs (windows) işletim sistemlerinde, karşılıklı olarak
dosyaları bölüp, yeniden birleştirebiliyoruz.
Bunun için Pardus tarafında depodan "p7zip" ve "Q7z" programlarını
kuruyoruz.
Vindovs tarafında da internetten "7z" programını indirip kuruyoruz.
(parasız)

"Q7z"yi Farenin sağ düğmesine eklemek için;
"Programlar/yardımcı programlar/Q7z"yi seçiyoruz.
Açılan pencerede "Options/Settings"i seçiyoruz.
Açılan pencerede "Top Level"in önündeki kutuyu işaretleyip, "Accept"e
basıyoruz.

Bölmek istediğimiz dosyanın üstüne gelip, farenin sağ düğmesine basıyoruz.
Açılan menüden "Q7z/Create"yi seçiyoruz.
Açılan pencerede "unlimited" yazan bölümden "floppy"yi seçiyoruz. (Burada
fazla seçeneğimiz yok. Dosyaları ya disket (floppy, 1,4 MB), ya CD, ya da
DVD boyutlarında parçalara ayırabiliyoruz. 700 MBden küçük dosyalar için tek
seçenek "floppy".)
"Create" düğmesine bastığımızda, "1,4 MB"lik parçalarımız oluyor.

Vindovs tarafında herhangi bir parçanın üstüne farenin sağ düğmesiyle basıp,
arşivi açıyoruz. Kendisi birleştiriyor.

Yanlış birşey yazdıysam, Üstatlar düzeltsin.

29 Mayıs 2008 Perşembe 23:52 tarihinde besim durgun <bpardusd at gmail.com>
yazmış: