[Pardus-kullanicilari] pardus ismi

Kursat Unlukara kursat at unlukara.com
28 Mayýs 2008 Çar 00:00:54 EEST

DeÄŸerli Emre Bey,

Uzun yıllardır online topluluklar üzerindeki ilginizi biliyorum,
milletvekilliğiniz döneminde bir kaç kere bu konu üzerinde sizinle
konuşma fırsatımız da olmuştu. Yıllardır onbinlerce online mesaj
okumanın getirdiği tecrübe ile mesajların yazarları hakkında
belli bir kesinlikte fikir yürütebiliyorum.

Yukardaki yazıları yazan şahsın da bu tecrübeye binaen ve
Pardus gibi gruplara belirli bir kaliteyi getirebilmek amacı ile
gruptan çıkartılmasını talep ettim.

Zaten o şahıs da sağolsun bir kaç saat önce inbox uma gönderdiği hakaret ve
ölüm tehdidi içerikli epostası ile yeterince suç teşkil edecek delili ve
kendi seviyesi(zliği)ni sundu. Kendisinin karşısına çıkmamam gerektiğini de
seviyesine yaraşır bir üslup ile açıkladı ki ben kendisi ile tanışmayı çok
istiyorum. Kullanmayı çok sevdiği devletimiz kavramında devletimizin
saygın savcıları karşısına çıkabilecek cesareti olduğunu da zannetmiyorum.
Zaten devletine vergi verip iyi bir vatandaş olma çabasındaki birisine
ilettiÄŸi
mesajdan devlet sevgisinin seviyesini de belli etti.

Durumu ve epostasını avukatıma bildirdim, gerekli görülürse savcılık
makamına
bilgileri sunulacaktır. Yıllardır bilişim sektöründe verdiğim emek ve belli
bir saygınlığa erişmiş ticari faaliyet
neticesinde bu durumların nasıl çözümleneceğini çok iyi bilmekteyim.

Bu genç her ne kadar hakaret aracı olarak kullandığı alan isminin
kimlik bilgilerini 3. firmalar aracılığı ile gizlemeye çalışsa bile savcılık
makamının
istemesi ile o firmalardan kimlik ve ödeme bilgileri devlet kurumlarına
sunulur.
Bu da bu tarz gizlenme çabası bu insanların başka bir bilgi eksikliğinden
kaynaklanmaktadır.

Gencin kimliğine gelince, ilk tesbitlerimize göre şu kadarını ifade
edebilirim ki kendisi malesef biliÅŸim
ile ilgili ciddi bir eğitim almamış, yazılarından da zaten bu açıkça belli
oluyor. Yaşı da
ateşli yaşlardan birisi, hayat mücadelesine daha girmemiş, bir kaç sene
sonra girecek.
Yaşadığı şehir de bana yakın bir şehir.
Bu tarz hevesli gençleri hem bilgilendirmemiz hemde bu yanlış davranışları
ile geleceklerini
etkileyecek davranışlardan uzak durmalarını sağlayacak kuralları oluşturmak
bizim
görevimiz.

Gençlerimizin bilişim teknolojileri ile ilgili bilgi eksikliklerinden
kaynaklanan bu tarz hataları malesef
kendileri ve ailelerine zarar vermektedir, bu gibi durumlarda gençlerimize
sizin
ne kadar anlayışlı ve öğretici davrandığınızı da örnekleri ile biliyorum.
Böyle bir
vakayı bu grupta daha öncede yaşamıştık, bu tarz hoş olmayan vakaların
en aza indirilmesi için bu tarz insanların üyeliklerinin silinmesi ya da
uyarılmaları
taraftarıyım. Elimi taşın altına koyarak moderatör arkadaşlara uygun
görürlerse kendi çapımda zaman da
kazandırmak isterim. Zira Pardus hepimizin ve çocuklarımıza devredeceğimiz
anlamlı bir miras olacaktır.

Saygılar.