[Pardus-kullanicilari] kino, kdenlive, dvgrab ile video aktarımı sırasında kilitlenme

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Mayıs 2008 Çar 21:24:50 EEST

Wed, 21 May 2008 14:48:48 +0300, Mevlüt KOÇAK
<mevlut.kocak at artvin.gov.tr> :

> Sonay DCR-hc37 model mini dv kameramla çektiğim görüntüleri
> bilgisayara dvd formatında aktarıp kb3 ile dvd'ye kaydediyorum. Ama
> ilk 4-5 kaseti sorunsuz  aktarırken, sonraki 1-2 kaseti arada bir
> kilitlenmelere rağmen aktarabildim. Ama son 2 kasette bilgisayar
> sürekli kilitleniyor. Kino ile kilitlenmeler olunca, konsoldan
> dvgrab'ı denedim yine kilitlendi. Kdenlive ile aktarmayı denedim,
> sonuç aynı. Bilgisayarın neden donup kaldığını bir türlü çözemedim.
> Konu hakkında bilgisi olan var mı?

Ben yakin zamanda soylediginizden cok cok daha zayif bir donanima sahip
ve isinma problemi olan bir makinada dvgrab ile arka arkaya 14 tane 1'er
saatlik kasedi dv2 formatinda aktarmistim (arada agdaki baska
makinalara dv dosyalarinin aktarilmasini da sayarsak 20-25 saat
surmustu), hic donma ya da asiri isinma problemi yasamadim.

Kilitlendigi zaman makinaniz tamamen mi kilitleniyor? Numlock falan
calismiyor mu? Grafik arayuz kitleniyor olup ctrl+alt+f1 ile konsola
dusebiliyor olabilir misiniz? Kilitlenme aninda herhangi bir islem
yapabiliyorsaniz, dmesg ciktisina bakabilir misiniz?

                   Doruk