[Pardus-kullanicilari] Linux ile 52 Milyon Öğrenci

Ertan ARPACI ertanarpaci at gmail.com
18 Mayıs 2008 Paz 23:43:03 EEST

*

*Merhaba,
Bu ay yayınlanan
özgürlükiçin.com<http://%C3%B6zg%C3%BCrl%C3%BCki%C3%A7in.com>e dergide
5 sayfasında ilgimi çeken bir yazıyı aşağıya alıntı yaptım. Burada
bahsi geçen "*Bu projenin ve bahsettiğimiz laboratuvarların ilginç yanı ise
her laboratuvarda tek bir sunucuya bağlanan çok sayıda ekran, fare ve
klavyelerle 7 ayrı çalışma biriminin (istemci) doğmuş olması. Bu, aynı
zamanda donanım ihtiyaçlarında da muazzam bir tasarruf demek. Kırsal
kesimler içinse sunucu gerekmeksizin, bir işlemciyle 5 çalışma birimine
olanak sağlayan, daha düşük güç harcayan bir çözüm düşünülmüş.*" bölümde
benim anladığım (tabi yanlış anlamadı isem), tek bir makineye ayrıca 5
ekran, fare ve klavye bağlanarak çalışılması. Bu konuda gerekli ekipmanlar
ve kurulum şekli hakkında bilgi birikimi ve kaynak gösterecek (Türkçe olursa
makbulümdür) olanlar varsa sevinirim. Benim gibi belki başka arkadaşlarında
bu konuya ilgisi olabilir diye düşündüm.
İyi çalışmalar.
*Linux ile
52 Milyon Öğrenci *
Brezilya hükümetinin eğitimde reform programı çerçevesinde devlet
okullarında öğrencilerin bilgisayara erişimini amaçlayan Eğitimde Enformatik
Projesi (ProInfo) başarılı bir şekilde devam ediyor. Brezilya Eğitim
Bakanlığı, Linux aracılığıyla 52 milyona yakın öğrenciye ulaşacak.
Debian tabanlı bir Linux dağıtımı olan "Linux Educacional 2.0" şu ana dek
29.000 bilgisayar laboratuvarına kurulmuş ve yaklaşık 36 milyon öğrenciye
hizmet vermekte. 2009 yılının sonuna kadar 53 bin laboratuvar ve 52 milyon
öğrencinin bu projeden yararlanıyor olması planlanıyor.
[...]
Ayrıca proje kapsamında, özel ihtiyaçları olan öğrencilerin de, onlara uygun
sistemlerle, bilgisayarla tanışabilmeleri sağlanmaya çalışılmış.
Linux'un böylesi bir projeye olanak vermesinin yeterince heyecan verici
olmasının yanı sıra başarı da sağlaması, onunla neler yapılabileceğini göz
önüne seriyor. Brezilya Milli Eğitim Bakanlığı da bu çalışmadan memnun
kalmış olacak ki, ellerindeki içeriği gerek Latin Amerika'da gerek dünya
çapında, diğer ülkelerle paylaşmak istiyor.
Umarız, ülkemizde de buna benzer projelerin başladığı, yazılım tekellerinin
"okullara kutu satmadığı" günleri görürüz...