[Pardus-kullanicilari] Windows'tan Remote Desktop Connection ve Xrdp ile Pardus'a baglanirken hata olusuyor

Ali Dener alidener at yahoo.com
17 Mayıs 2008 Cmt 21:42:18 EEST

Merhaba,
xrdp baglanacagimiz linux makinada calisiyor. windows'ta calistirdigimiz program sadece windows'un kendi "remote desktop connection" programi.
once linux uzerinde xrdp control betigini calistiriyoruz. bu xrdp ve sesman programlarini baslatiyor.
windows'tan remote desktop connection programini calistirinca xrdp login ekrani karsimiza cikiyor. kullanici adi ve sifre soruyor. kullanci adi ve sifre girildikten sonra sesman programina baglaniliyor. o da yine linux uzerinde birseylere baglanmaya calisiyor. anladigim kadariyla o yuzden 127.0.0.1 ip goruyoruz. sesman Xvnc veya vncserver'a falan baglanmaya calisiyor saniyorum.
sizin de cevabinizda bahsettiginiz gibi ip adresinin 127.0.0.1 olmasi benim de dikkatimi cekmisti. Daha once farkli linux dagitimlarinda xrdp'yi calistirmistim. Cok net olmamakla birlikte o zaman da ayni ip goruluyordu diye hatirliyordum. Tekrar test etmek ve kesin olarak soyleyebilmek icin Kubuntu 7.04'u kurdum ve asagidaki linkteki aciklamalari kullanarak (xorg, fluxbox ve fluxconf'u kurmadim. font dizinleriyle ilgili linki olusturmadim. kde'yi cagiracak sekilde degisiklik yaptim) RDP ile Kubuntu'dan Windows'a baglandim. Gercekten hos bir goruntu. Kullanmasi keyifli. Hiz oldukca iyi. Forum ekli e-posta kabul ediyor mu bilmiyorum, ekran goruntulerini gondermeyi deneyecegim.
http://venturehosting.net/howto-get-xrdp-working-on-ubuntu-610-server/
Connection Log'a asagidakileri yazdi
connecting to sesman ip 127.0.0.1 port 3350
sesman connect ok
sending login info to sesman
login successful for display 10
started connecting
connecting to 127.0.0.1 5910
tcp connected
security level is 2 (1 = none, 2 = standard)
password ok
sending share flag
receiving server init
receiving pixel format
receiving name length
receiving name
sending pixel format
sending encodings
sending frame buffer update request
sending cursor
connection complete, connected ok
daha once hata verdigi satirda bu defa
tcp connected
yaziyor.
Kubuntu'yu ayarlarken degisik olarak yaptigim en onemli sey vncserver veya tightvnc yerine vnc4server'i kurmamdi. Pardus ve Ubuntu arasinda baska ne tur bir fark olabilecegini bilmiyorum. xorg olabilir mi?
Farkli bir fikir veya oneri gelmezse denemek gereken seyin Pardus'u tekrar kurup, Pardus'a vnc4server kurmak oldugunu dusunuyorum. Ancak hatirladigim kadariyla vnc4server pisi paketleri arasinda yer almiyor. Bu durumda ne yapmam gerekiyor
Yardimlarinizi, onerilerinizi bekliyorum.
Tesekkurler.