[Pardus-kullanicilari] Yazıcılar

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
15 Mayıs 2008 Per 09:27:27 EEST

Yazıcılar konusunda (özellikle Canon) bir takım birikimlerim oldu. Bunları sizinle paylaşmak isterim. Yaklaşık 1 yıl önce sistemime Pardusu kurdum. Her şey mükemmel gitti ama maalesef Canon LBP 2900 yazıcımı bir türlü çalıştıramadım. Bununla ilgi "pardus kullanıcıları" ve Pardus forumlarında bu yazıcının adını yazıp aratırsanız nelerle karşılaştığımı görebilirsiniz. Hata kayıtları girmeme rağmen "Canon kapalı kod" sürücüler ürettiği için pardus ekibinden de maalesef bir çözüm bulamadım.

Bunun üzerine farklı arayışlara geçtim ve ilk olarak Ubuntu ile tanıştım. Bu yazıcıyı Ubuntuya  komut sistemi kullanılarak tanıttım ve çalıştırdım (ubuntu forumlarında ve wikilerde tarif edildiği şekilde). Son bir aya kadar da Ubuntuyu kullanmaktaydım ama hiçbir zaman Pardusu sistemimden silmedim. Bu arada sağ olsun Ozan Çağlayan benim bu yakarışlarıma dayanamayarak Canon LBP serisi yazıcılar için Pisi paketleri yaptı (Pardus wikideki LBP serileri) ama maalesef bu sürücüler de yazıcımı çalıştırmadı.

Yaklaşık 1 ay önce internette dolaşırken (ubuntu forumlarında) Canon'un yeni linux sürücüleri çıkardığını okudum ve hemen kaldığım yerden başlayarak bunları sistemime kurdum. VE SONUÇ: yaklaşık 1 yıllık çalışmalarımın sonucu Pardus sisteminde Canon LBP serisi lazer yazıcımı çalıştırdım.

Umuyor ve bekliyorum ki Pardus 2008 sizinki dahil tüm yeni sürücüsü yayınlanan Canon Yazıcıları tanıyacaktır (Yazıcımın çalıştırma komutları ile ilgili ayrıntıları Ozan Beye bildirdim)

Not: artık Ubuntu yerine Pardus kullanıyorum.

Başarılar dilerim.

Fehmi YAZICI
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Öğretim Üyesi