[Pardus-kullanicilari] web cam

R_erhan schatz.han at gmail.com
14 Mayıs 2008 Çar 21:24:07 EEST

On Wednesday 14 May 2008 01:29:13 Onur Küçük wrote:

>  ov51x-jpeg bu kamerayı tanıyor olmalı, paketi kurduktan sonra
> bilgisayarınızı baştan başlatmanız gerekiyor

Sayın Özgür Koşar ,sadece Ov511 sürücüsünü deneyebilir misiniz ?,ov51x-jpeg'i
kaldırıp.Web kameram philips fakat ov511 sürücüsünü kullanıyorum ve görüntü
kalitesi pek fazla olmasa da memnunum. Ben ov51x-jpeg sürücüsü ile [1]
videodev.h  dosyasında bazı düzenlemeler yaparak kamerayı Kopete'de test
görüntüsü almayı başarmıştım  fakat görüntü yollayamıyordum ,Amsn programıyla
test de bile görüntü çıkmıyordu.Şu an ov511 sürücüsü ile  amsn programında
görüntü yollayalabiliyorum fakat kopete'de olmuyor.

Eğer sadece ov511 denerseniz ve yine olmaz ise , ov51x-jpeg sürücüsünü,
[1]bağlantısındaki önergelere dayanarak  /usr/include/linux/videodev.h
dosyasındaki düzenlemeleri yaparak (#define VIDEO_PALETTE_YUV422P	13
satırında önündeki kareyi kaldırıp kaydedin.)deneyin belki siz Kopete'de
görüntü yollabilirsiniz.Düzenlemeden önce bu dosyanın yedeğini almayı
unutmayın!
İyi şanslar

Kullandığım webcam Her iki sürücüde de Tasma/Çevre Birimleri/Sayısal Kamera
altında da gözükmüyor

[1]http://www.rastageeks.org/ov51x-jpeg/index.php/FAQ#My_webcam_image_is_green_under_kopete_for_KDE_3.5....3F.3F