[Pardus-kullanicilari] Ynt: Bir M.E.B. klasiği daha

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
8 Mayıs 2008 Per 20:36:34 EEST

8 May 2008 Perşembe 16:49:24 tarihinde Ozgur GOKALP şunları yazmıştı:
> İşte bu haksız rekabetin önüne nasıl geçilir? Hiç avukat yok mu içimizde?
> Sonuçta Türk insanı Microsoft'un tekeline mahkum ediliyor. Bakanlık belki
> bu işten ben kazançlıyım mantığıyla yaklaşıyor ama sonuçta ülke insanı
> zorla bu lisans ücretlerini ödemek ya da hırsızlı yapmak zorunda
> bırakılıyor, zararı çok büyük.
>
> Bu arada aynı konuyu sayın Erkan Tekman'a da ilettim, sonuçta projenin
> lideri o, elinden birşeyler gelir, hukuk birimleri mutlaka vardır,
> ilgilenirler diye düşündüm. Çünkü bu konu çözülmezse "KESİNLİKLE PARDUS
> ÜLKEDE YAYGINLAŞAMAZ".

> [...]

Bu mesajdan biraz önce haberdar edildim. Sayın Gökalp bundan yalnızca 8 gün
önce bana bir e-posta attı, ki burada da sizinle paylaştı, ve TÜBİTAK'ın
MEB'i dava etmesi gereğini iletti. Ben de bu tip karmaşık bir konudaki
netameli bir mesaja bu kadar kısa sürede doyurucu bir yanıt ver(e)medim.
Bunun üzerine, anlıyorum ki, vurdumduymazlık ile projenin yaygınlaşmasını
istememekle itham ediliyorum (ya da ediliyoruz).

Bugün, yakında dağıtıma çıkacak olan UEKAE dergisi için kaleme alınmış bir
yazı okudum, konu ile alakasız... Yazı da ilginç bir önerme vardı, suçu
dışımızdaki olgulara, devlete, ahaliye ya da Pardus projesine (ya da
yöneticisine) atmanın aslında kolaycılık ve sorunlara sırtını dönmek
olduğunu, çünkü aslında mevcut durumdan bizim de kısmen sorumlu, ve dolayısı
ile kısmen suçlu olduğumuzu vurguluyordu yazar, bambaşka bir bağlamda. Sayın
Gökalp'in bu mesajını okuduğumda da aklıma bu yazı geldi. Yalnızca MEB
ilişkileri konusunda değil, pek çok bağlamda, örneğin 2008 sürümünün henüz
çıkmamış olması konusunda, aslında çok desteklediğinizi, arkasında olduğunuzu
söylediklerinizi, Pardus projesini, UEKAE'yi, TÜBİTAK'ı, ya da kişi olarak
bizleri, eleştirmiyor, düpedüz yeriyorsunuz, ya da Sayın Gökalp'in yaptığı
gibi itham ediyorsunuz.

Memleketin iklim ve coğrafyasından kaynaklanan, ani tepkiler vermeye yatkın
doğamız ile açıklanabilecek bir durum. Ama aynı zamanda destek olmak
istediğimiz hedefe, sevdiğimizi söylediğimiz şeylere, asıl amaçlarımıza da
zarar veriyor genelde. Bence iyi düşünülüp değerlendirilmesi ve belki de
terkedilmesi gereken bir haslet...

Biz başta 2008 olmak üzere işlerimiz üzerinde çalışmaya devam edelim, balık
bilmezse Halık diyerek...

İyi akşamlar

--
Erkan Tekman