[Pardus-kullanicilari] Ynt: Bir M.E.B. klasiði daha

Ozgur GOKALP ozgurgokalp at gmail.com
8 Mayýs 2008 Per 17:04:47 EEST

Buyurun gönderdiğim posta da burada...

---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: Ozgur GOKALP <ozgurgokalp at gmail.com>
Tarih: 30 Nisan 2008 Çarşamba 13:27
Konu: Milli Eğitim Bakanlığı'nın duruşu.
Kime: tekman at pardus.org.tr

Merhaba Erkan Bey. Ben Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak çalışan 657'ye
tabi bir müzik öğretmeniyim. Bakanlığımızın uyguladığı e-okul ve ilsis
projelerinin (https://e-okul.meb.gov.tr ve
http://ilsis.meb.gov.tradresleri) yalnızca Microsoft ürünleriyle
girilebiliyor olması, adı geçen
proje sitelerinin ies4linux ile kurulan internet explorer ile dahi
çalışmaması okullarda Pardus kullanımının önünde duran çok büyük bir engel.
Bu adı geçen proje sitelerinden ilsis; öğretmenlerin, okul idarelerinin ve
merkez yönetimlerin tüm özlük, atama, personel, hizmetiçi eğitim, başvuru
gibi bilgilerin takip edilip sonuçlandırıldığı, yani öğretmenlerin ve
idarecilerin oldukça yoğun bir şekilde kullandığı bir sistem. E-okul ise tüm
öğrencilerin karne notlarının, okuduğu kitapların, devamsızlıklarının
işlendiği, karnelerinin baskı çıktılarının alındığı, veliler tarafından
verilen şifreler ile öğrenci durumunun takip edildiği, yalnızca okul
personeli tarafından değil, tüm Türk Halkı tarafından yoğun bir şekilde
kullanılan-kullanılacak olan bir site.

Durum böyle olunca adı geçen hizmetleri kullanacak olan insanlar
Microsoft'un ürünlerini kullanmak zorunda bırakılıyor. Ben daha önce
(yaklaşık 1,5 sene) bilgi edinme kanunu çerçevesinde bakanlıktan neden bu
sitelerin Microsoft ürünleri dışında kullanılamadığını ve ne zaman diğer
sistemlerle kullanılabileceğini sormuştum, verilen cevapta bu konuda
çalışmaların devam ettiği bilgisi gelmişti. Ancak aradan geçen bunca zamana
rağmen yapılamayan çalışmalar ister istemez akla art niyet ya da Microsoft
ile kirli bir çıkar ilişkisi getiriyor.

Kendim devlet memuru olduğumdan ve dava açmaya korktuğumdan Milli Eğitim
Bakanlığı'na karşı herhangi bir hukuk mücadelesi içerisine girmek istemedim.
Fakat sizlerin belirli hukuki süreçleri takip ederek Milli Eğitim
Bakanlığı'na bu durum karşısında kamuyu bir firmanın ürününü kullanmaya
mecbur bırakıp haksız rekabet yaratmak suretiyle zarara uğratmaktan dolayı
bir kamu davası açtırabileceğinizi umuyorum.

Bu içinde bulunduğumuz durum Pardus'un Türkiye'de yaygınlaşmasının önündeki
-abartmıyorum- en büyük engeldir. Çünkü çocuklarımıza 1.sınıftan 12.sınıfa
kadar zorla öğrettiğimiz Microsoft sistemleri sonuçta ülkenin kaderi oluyor.
Bunun tam tersine eğer Bilişim Teknolojisi sınıflarında çocuklarımıza Pardus
yüklü makinelerde eğitim versek o çocuklar gelecekte Pardus kullanıcısı
olacaklardır, bu durum kaçınılmaz. Hiç olmazsa bu bahsedilen iki sitedeki
sorun çözülürse okullarımızda ben kendi adıma konuşayım bana bağlı bulunan
ilçede (ki ben şu anda Köyceğiz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün tek eğitici
bilişim teknolojileri formatör öğretmeniyim, yani tüm Köyceğiz'deki
okullardaki B.T. sınıflarındaki bilgisayarların kontrolünü yapıyorum) tüm
okullara kolayca ulaşıp Pardus kullandırabilirim, en azından denenmesini
saÄŸlayabilirim.

Bu konuda atacağınız adımlar Pardus projesinin geleceği için çok önemli.

Sizlere çalışmalarınızda başarılarınızın devamını dilerim.

Özgür GÖKALP.
Adres, telefon bilgileri...

08 Mayıs 2008 Perşembe 16:49 tarihinde Ozgur GOKALP <ozgurgokalp at gmail.com>
yazmış: