[Pardus-kullanicilari] Pardus Milli İşletim Sistemi?

engin akpınar enginalamut at gmail.com
8 Mayıs 2008 Per 01:29:16 EEST

temel mesele bilginin metalaştırılması sorununda yatıyor.
derin incelemelere gerek duymadan anlaşılacak bir mesele aslında bu.
mikrosoft tıpkı koka kola, mek danılts gibi tarih boyunca üst üste yığılarak
birikmiş bilgiyi bir kaç değişiklik yaparak kullanıyor ve ticari bir mala
dönüştürüyor.

     > Microsoft
     > kapitalisttir. Çünkü kendi işletim sistemini insanlığa zorlar.

ticari sır olarak nitelendirdiği bilgi sayesinde o bilgiye sahip olmayanlar
üzerinde bir zor hakkına sahip oluyor.
kimsenin annesi evde çocuklarının serinlemesi için koka kola yapamıyor
mesela. bakkaldan almak *zor*unda kalıyor.

ooxml'ye neden karşıyız sormak istiyorum. bizi kendi standartlarına* zor*layan
tekelci anlayış değil midir itirazımızın ardındaki.

bence ister milli duygularla ister sınıfsal duygularla yaklaşalım,
hissettiğimiz şey aynı.

>Lütfen özgür yazılım ve ekonomi politik, özgür yazılım ve üretim
ilişkileri,
>özgür yazılım ve serbest pazar, özgür yazılım ve ideolojiler gibi konularda
>*fikir* açıklayacak arkadaşlar önce bu konulardaki *bilgi*lerinin tam ya da
>yeterli olduğunu kontrol etsinler.

konu, ekonomi politik ve başka kavramlara ihtiyaç duyulmadan her kesin
gündelik hayatına, etrafına, iş hayatına bakarak çok rahat fikir beyan
edebileceği basitlikte.
bir mail listesinde ancak,

    > Microsoft
     > kapitalisttir. Çünkü kendi işletim sistemini insanlığa zorlar.

sadeliğinde tanımlama yapabiliriz. eksiktir ama yanlış değildir.

bu listedeki herkes bir diğerinin ne demek istediğini anlıyor bana kalırsa.
ok4nunal at yahoo.com.tr arkadaşın "mikrosoft ve yazılımda zorun rolü" gibi bir
makaleyi listede yayınlamasını bekleyemeyiz.
biz burada tanımlar, kavramlar felsefi yaklaşımlar derinliğinde boğuluruz.
kimseye bir yayar sağlamaz.