[Pardus-kullanicilari] Pardus Milli İşletim Sistemi?

ok4nunal at yahoo.com.tr ok4nunal at yahoo.com.tr
8 Mayıs 2008 Per 00:17:52 EEST

Antikapitalist olması firmaya bağlı olmadan var olması anlamına
gelmiyor. Kapitalist ekonomik sistemin yaygınlaşmasına engel olan bütün
ögeler anti kapitalisttir. Bunlardan biri de Pardus özelinde Linux'tur.
Özgür yazılım bir şirkete bağlı olarak varlığını sürdürmüyor. Onun daha
fazla para kazanması için varlığını sürdürmüyor. Linux sayesinde
Microsoft gibi kapitalistler daha az para kazanıyor. Microsoft
kapitalisttir. Çünkü kendi işletim sistemini insanlığa zorlar. Bunu
yaparken kapitalizmi sonuna kadar kullanır.

Aynı zamanda Pardus gibi ülkenin yerel özelliklerini de içine alarak
özelleştirilebilir. Bu özellik Linux'e uluslararası ve aynı zamanda
ulusal olabilme özelliğini sağlar. Bu da ona siyaset üstü olma yolunu
açar. Antikapitalistseniz onda Linux'ta kendinizden bir şeyler
görürsünüz, milliyetçi iseniz yine kendinizden bir şeyler bulursunuz.