[Pardus-kullanicilari] Pardus ile Php komutlarını kullanmada bir sorunum var, ve Merhabalar :)

ibrahim erol ibrahimerol at inbox.com
1 Mayıs 2008 Per 12:34:39 EEST

Merhaba, ben İbrahim Erol
Listemizi bir süredir takip ediyorum, artık selam verme ve bir sorunumu sizinle paylaşmanın zamanı geldi.

Bir süre önce Pardus 2007.3 sürümünü kullanmaya başladım. Hem Pardus öğrenmek, hem php-apache-mysql kurarak server denemeleri yapmaktı amacım. Daha önce html siteler tasarlamama rağmen sıfırdan php öğrenmeye ve kaynak olarak internet sitelerini ve Mehmet Şamlı'nın kitabını kullanmaya başladım. Herşey çok güzel gidiyordu, fakat "touch" ve "fopen" komutlarına gelince sıra takıldım kaldım. ne yaparsam yapayım touch ile dosya oluşturamadım. Dosya oluşturmaya çalıştığım yer ev dizini içinde "/home/ibrahimerol/public_html" klasörü ve bu klasöre erişim için hiçbir kısıtlama yok.
php betiği aşağıdaki gibi (kitapta sayfa 52):

<?php
$dosya="~ibrahimerol/public_html/dosya.html";
$icerik="<html>
<head>
<title>Dosya oluşturma</title>
<head>
Merhaba Dünya

$bag = fopen($dosya,"w");
if ( ! $bag ) {
	echo "Dosyaya bağlanamadım";
	exit();
	}
if ( fputs($bag,$icerik) ) {
	echo "Dosyaya oluşturulup içerik yazıldı";
	}
else {
	echo "Dosyanın içeriği yazılamadı";
	}
fclose($bag);
?>

aldığım hata mesajı:

Warning: fopen(~ibrahimerol/public_html/dosya.html) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ibrahimerol/public_html/ilk.php on line 12
Dosyaya bağlanamadım

Böyle bir dosya oluşturdum, yine bağlanamadı... aynı şekilde touch'la dosya oluşturmaya çalışınca da oluşturamadığı yönünde mesaj veriyor.
Bu hataları vermesini gerektiren bir duru bulamadım, yardımcı olursanız sevinirim.

Saygılarımla,
İbrahim Erol

GET FREE SMILEYS FOR YOUR IM & EMAIL - Learn more at http://www.inbox.com/smileys
Works with AIM®, MSN® Messenger, Yahoo!® Messenger, ICQ®, Google Talk™ and most webmails