[Pardus-kullanicilari] Pardus ile etki lanına (domain) dahil olabilme?

Mucibirahman İLBUĞA mucip.ilbuga at gmail.com
1 Mayıs 2008 Per 11:57:35 EEST

Merhabalar,
İşyerinde samba ile oluşturduğumuz bir etki alanı (domain, pdc) var.
Normalde Findoz'lar açılırkenbu etki alanına alt-ctrl-del ile dahil
olarak başlıyorlar. Samba üzerindeki paylaşımları ve diğer findoz
paylaşımlarını kullanıcı hakları ile kontrol ediyoruz. Yani samba "user
mode" çalışıyor...

Sorun: Ben Pardus'u bu alana nasıl dahil edeceğim? Samba üzerindeki
paylaşımlara;  mount -t cifs.... gibi bir komutla samba kullanıcı ve
şifremi vererek erişebiliyorum ancak mevcut dosyaları (mesela calc)
nedense açıp düzenleme yapıp kaydederken yetkiler değiştirilemedi gibi
bir hata alıyorum. Ama aynı samba paylaşım dizininde doya/dizin yaratıp
silebiliyorum?!

Zannımca PDC'ye dahil olamamanın verdiği sıkıntı bu. Nasıl dahil olabilirim?

Kolay gelsin,
Mucip:)